19 اردیبهشت 1400

برگزاری مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بروجرد به مناسبت هفته کار و کارگر.

شهردار بروجرد مطرح کرد:

🔸در سنوات گذشته قشر خاصی صرفاً از منافع شهرداری بهره‌مند بودند، لیکن هم‌اکنون همه پرسنل شهرداری در یک سطح، مقام و جایگاه بوده و با یک نگاه دیده می‌شوند.

▫️به گزارش مدیریت ارتباطات؛ امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری، که به مناسبت هفته کار و کارگر در شهرداری مرکزی برگزار شده بود، شهردار بروجرد فعالیت و اقدامات کارگران در جامعه را خطیر عنوان نمود و اظهار داشت: زحمات این قشر از جامعه فراموش نشدنی و غیر قابل چشم پوشی است.

شهردار بروجرد با بیان اینکه به خاطر  وجود شرایط کرونا به ناچار در این جلسه مجبور به انتخاب تعداد محدودی از کارکنان به عنوان کارگران نمونه شدیم گفت: لیکن این مسئله خدشه ای بر زحمات دیگر همکاران در بخش های مختلف اجرایی شهرداری وارد نکرده و شخصاً قدردان زحمات تک تک این عزیزان می باشم.

دکتر جافری در این جلسه با اشاره به جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: منزلت کار و کارگر در دین مبین اسلام بسیار رفیع و غیرقابل کتمان می باشد و در جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه برای کارگران لحاظ شده و تشکیل شوراهای اسلامی کار (که برای رصد و پیگیری مشکلات جامعه کارگری تشکیل شده اند) یکی از مصادیق این مسئله است.

وی با استناد به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه، هر روز را روز کارگر عنوان نمود و قدرت محرکه چرخ اقتصاد را برگرفته از حرکت کارگران دانست.

شهردار بروجرد نامگذاری سال های متمادی توسط رهبر فرزانه انقلاب در حوزه کار و کارگر را نیز از دیگر دلایل اهمیت جایگاه این قشر از جامعه در نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه، انجام کار از دیدگاه اسلام عبادت است، تصریح کرد: انجام دقیق کار، وسیله ای برای تقرب به درگاه الهی است. 

دکتر جافری کار، تلاش و سازندگی را وسیله ای برای کسب روزی حلال عنوان کرد که می بایست توأمان توسط مردان و زنان جامعه به انجام رسد و انجام آن باید به عنوان یک تکلیف الهی تلقی شود.

شهردار بروجرد با اشاره به حدیث پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: «عبادت هفتاد جزء دارد که برترین جزء آن کار است»، خاطرنشان کرد: ضروری است تا نگاه های خود را نسبت به کارگران جامعه تغییر دهیم و می بایست حقوق ایشان به روز و به هنگام پرداخت شود. این در حالی است که در سنوات گذشته حقوق کارگران این نهاد بعضاً دارای 9 ماه عقب افتادگی بود ولی برخی از افرادی که در آن زمان جزء مسئولان ارشد شهرستان محسوب می شدند هیچ اقدام مثبتی برای رفع این مشکل به انجام نرساند و حال سعی در استفاده ابزاری از کارگران دارند.

وی در ادامه افزود: به حمدالله هم اکنون علت این حجم وسیع از تخریب و تهمت و افتراء برعلیه شهرداری کاملاً مشخص شده و بدانید که هر رای شما به مثابه شلیک تیر به دستان ناپاک دشمنان است.

وی در ادامه با ذکر احادیثی از ائمه اطهار علیهم السلام به جایگاه ویژه کار و کارگر در دین اسلام و تشیع تاکید کرد و گفت: عطر امید و بوی توسعه و تلاش در شهرداری به خاطر همین تدین و دین مداری همکارانم هم اکنون به وضوح حس میشود.

دکتر جافری با بیان اینکه در سنوات گذشته قشر خاصی از منافع شهرداری بهره‌مند بودند گفت: لیکن هم اکنون همه پرسنل شهرداری در یک سطح، مقام و جایگاه بوده و با یک نگاه دیده می شوند.

 ‍ بخش دوم سخنان دکتر رحیم جافری در مراسم تجلیل از کارگران نمونه

دکتر جافری بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت همکاران بیمه‌پرداز ، پیگیری تامین مسکن پرسنل شهرداری و پرداخت بدهی‌های معوق تامین اجتماعی را از جمله برنامه‌های آتی شهرداری عنوان نمود. 

شهردار بروجرد با بیان اینکه افراد تنبل و کاهل و بیکار از دیدگاه احادیث اسلام ملعون محسوب می گردند، خاطرنشان کرد: امامان معصوم همگی به کار و تلاش اعتقادی راسخ داشتند و همگی به دنبال کار و تلاش و سازندگی بودند.

وی در ادامه از همکاران شهرداری به خاطر تحمل شرایط سخت و همراهی با سیاست‌های اصلاحی شهرداری تشکر ویژه نمود و تصریح کرد: بحمدلله اکنون ثمرات این سختی‌ها مشهود شده و هم اکنون شهرداری بر پایه نظم و انضباط قانون اداره می شود.

بنابراین گزارش قدردانی از همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر به واسطه رعایت قانون محوری در صدر امور از دیگر بخشهای سخنان شهردار محترم در این جلسه بود، به گفته وی نتایجی همچون عدم بروز تجمعات اعتراضی کارگران را به همراه داشته است.

دکتر جافری اهتمام ویژه و صرف وقت و تلاش برای رفع نواقص ادوار گذشته شهرداری را عاملی دانست که سبب شده تا شهرداری در طی دو سال گذشته نتواند اقدامات شایسته ای را در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری بروجرد به انجام رساند.

شهردار بروجرد پروژه‌های نیمه تمام زیاد، بدهی‌های سنگین، قراردادهای غیر قانونی و ناقص و بدآموزی های موجود در سیستم مدیریت شهری را از دیگر به بدعت های ناشایستی دانست که در دو سال گذشته با تلاش های بسیار از سیستم مدیریت شهری حذف شده است.

وی عدم بذل و بخشش اموال شهرداری، عدم انعقاد قراردادهای غیر شفاف، عدم بروز تجمع و تحصن کارگران، تأمین امنیت و رعایت حقوق شهروندی، پرداخت کامل بیمه خدمات درمانی، پرداخت به روز مطالبات تامین اجتماعی، پرداخت سختی مشاغل همکاران در حوزه مشاغل سخت، تسویه حساب با صندوق بازنشستگی، پرداخت دیون اداره امور مالیاتی، اتمام بازسازی های ناشی از سیل به عنوان اولین شهر در استان، اجرای گسترده روکش آسفالت در سطح شهر از جمله در بلوارهای امام خمینی (ره) و شهید بروجردی و نصب المان‌های مختلف در فضاهای مختلف شهری را از دیگر اقدامات شهرداری بروجرد در ۲ ساله گذشته برشمرد.

دکتر جافری بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت همکاران بیمه‌پرداز ، پیگیری تامین مسکن پرسنل شهرداری و پرداخت بدهی‌های معوق تامین اجتماعی را از دیگر برنامه‌های آتی شهرداری برشمرد که با جدیت تمام دنبال خواهد شد و ابراز امیدواری کرد تا با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه ها باشیم.


 

Print
دی ان ان