30 مهر 1400

توضیحاتی پیرامون ساماندهی بلوار امام(ره)

توضیحاتی پیرامون ساماندهی بلوار امام(ره) 

باتوجه به دستور مهندس عیدی شهردار بروجرد مبنی بر رسیدگی و اصلاح فضای سبز بلوارها به اطلاع عموم همشهریان عزیز می رساند که سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری به دلایل کارشناسی ذیل اقدام به ساماندهی بلوار امام ( ره)  می‌نماید.

 شمشاد های موجود آلوده به سِس ( نوعی گیاه انگلی ) بوده که هیچ گونه راهکار شیمیایی جهت مبارزه قطعی با آنها وجود ندارد و بایستی حذف گردند لازم به ذکر است که چند بار از سطح خاک سرزنی شدند ولی تاثیری نداشت.

از آنجا که تکثیر و پخش گیاه انگلی سِس سریع و ساده می‌باشد متاسفانه از طریق ادوات فضای سبز (قیچی، اره شمشاد زنی، بیل و...) به سایر نقاط شهر منتقل میگردد و از آن محل میتوان بعنوان کانون آلودگی به سِس نام برد .

 یکی از آفات مهم نارون سوسک برگ خوار می‌باشد که زمستان گذرانی آن بصورت حشره بالغ در خاک و لابلای شاخه‌های متراکم مانند شمشادها می‌باشد .

 بدلیل عدم رعایت اصول کاشت متاسفانه زیبایی بلوار از دید عموم پنهان مانده و همشهریان میل و رغبتی جهت سپری کردن اوقات فراغت را در آن محل ندارند .

 سازمان جهت مبارزه با آفات و بیماری‌ها مجبور به حذف شمشادها، بارگیری و حمل خاک آلوده و همچنین خاکریزی جدید( خاک زراعی مرغوب) آن گردیده است .

سازمان در نظر دارد که سریعاً نسبت به کاشت مجدد آن (چمن، رُز کاری و گل فصلی) با طراحی جدید و همچنین راه اندازی آبنمای موجود و نصب صندلی، سطل زباله، رنگ آمیزی و محیطی مفرح و دلنشین جهت استفاده عموم ایجاد نماید .
 

Print
دی ان ان