20 آذر 1398

سفره دل شهردار بروجرد باز شد: گلایه های دکتر رحیم جافری از بی مهری های مسئولان ذیربط در عدم تخصیص اعتبارات مکفی به محلات هدف شهرستان

دکتر جافری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که روز گذشته مورخ 19 آذر ماه 98 در محل فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شده بود، با بیان اینکه بروزرسانی بافت های فرسوده شهری امری لازم برای تولید و توسعه مسکن می باشد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت های وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه به بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری بوده است.

شهردار بروجرد در ادامه افزود: متاسفانه در سال 97 تنها 300 تن قیر رایگان به شهرداری بروجرد برای اجرای آسفالت در محلات هدف از جمله محلات اسلام آباد و علی آباد تخصیص داده شده، این در حالیست که به شهرهایی با جمعیت بسیار کمتر سهمیه ای در حدود 400 تن قیر رایگان اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 97 در شهرهای خرم آباد، الیگودرز و درود پروژه های بازآفرینی مانند پیاده روسازی اجرا شده افزود: متاسفانه هیچگونه اعتباری برای انجام چنین طرح هایی به بروجرد تخصیص داده نشده است.

دکتر رحیم جافری با اشاره به قدمت بالای شهر نشینی در بروجرد گفت: سطح بافت های فرسوده در بروجرد که نیاز به اجرای طرح های بازآفرینی دارند بسیار بیشتر از دیگر شهرهای استان است و سالیانه می بایست سهمیه ای در حدود 1200 تن قیر رایگان برای بازسازی محلات ناکارآمد به بروجرد تخصیص پیدا کند.

شهردار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح های بازآفرینی سرای حافظیه و دیگر بافت های تاریخی به جذب اعتبارات تکمیلی نیاز است تا ضمن احیاء محوطه این سرا، سازه های فلزی ناهمگن حاشیه آن نیز جمع آوری گردد.

شهردار بروجرد در انتها ضمن اعلان آمادگی برای بازسازی مناطق حاشیه ای، ناکارآمد و بافت فرسوده شهری، اظهار داشت: انجام چنین اقداماتی سبب ارتقاء روحیه و امید اهالی این مناطق به مسئولان شهرستان به ویژه مدیریت شهری خواهد شد و نقش بسزایی را در کاهش جرائم و بزهکاری اجتماعی خواهد داشت.  

                                             

Print
دی ان ان