23 اردیبهشت 1398

گفتگو با مدیر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بروجرد

گفتگوی ما با مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بروجرد را در ادامه می خوانید:

🔸خودتان را معرفی کنید:

💢امیر دبیری فر هستم و از سال ۸۶ در شهرداری بروجرد مشغول به فعالیت می باشم و قبل از آن نیز در ادارات دیگر شهرستان سوابق خدمتی دارم.
💢 در طول خدمت در شهرداری در قسمت های مختلف به عنوان  دبیر شورای اسلامی شهر، مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر، معاونت اداره املاک و مستغلات، مدیر اداره مطالبات، مدیریت اداره املاک و مستغلات، دبیر کمیته انضباطی، عضو کمیته ارزیابی املاک و مستغلات شهرداری، دبیر کار گروه ستاد معاینه فنی شهرستان، مدیرعامل سازمان آرامستان ها و مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر مشغول به فعالیت بودم 
💢در حال حاضر نیز مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی هستم.

🔸درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان و خودروهای سیار عرضه میوه میادین قیام و صفا توضیح بفرمائید.

💢در اواخر سال ۹۷ قطعه زمینی را در خیابان صفا بالاتر از آرامگاه شاهزاده ابوالحسن جهت ساماندهی دستفروشان اجاره کرده ایم که پیش از این نیز در سالهای گذشته به عنوان بازارچه میوه و تره از آن استفاده شده است.
💢 لکن پس از بارندگی های بهاره با توجه به اینکه دیوار های املاک مجاور زمین کاه گلی بودند، دچار ریزش زیادی شدند بطوریکه نیاز بود تا از آنها رفع خطر شود. در حال حاضر مالک مشغول به رفع خطر از این دیوارها می باشد که پس از انجام این مرحله بازارچه افتتاح خواهد شد.
💢 البته در حال حاضر بازارهایی را داریم که روزانه در نقاط مختلف شهر مشغول به کار می‌باشند.
💢همچنین لازم به ذکر است که جمع آوری دستفروشان از وظایف اداره پیشگیری و تخلفات شهری  شهرداری بروجرد می باشد 

🔸 درخصوص طرح در حال اجرای ساماندهی دکه های سطح شهر توضیح بفرمائید.

💢 با توجه به اینکه  دکه های موجود در سطح شهر در سنوات گذشته اجاره بهایی با مبلغ پایین را پرداخت می کردند و همچنین خیلی از کاربری های آنها (که همگی مربوط به فروش مطبوعات و نشریات است) تغییر پیدا کرده، سازمان در نظر دارد تا قراردادهایی جدید را در سال ۹۸ منعقد نماید که با توجه به دفترچه عوارض محلی سال جاری همگی  می بایستی با نظر کارشناس رسمی ویا خبره  دادگستری انجام و در نهایت به تصویب هیئت مدیره سازمان برسد  
💢همچنین در راستای ساماندهی دکه های سطح شهر  از مورخه ۹۸/۳/۱ هر دکه ای که وسایل اضافی در بیرون از دکه داشته باشد جمع آوری و درصورت تکرار مجوز دکه متخلف لغو و نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد .

🔸 وضعیت برونسپاری کشتارگاه شهرداری به کجا رسید؟

💢با توجه به نامه شماره ۱۸۴۰۲ مورخه ۲۳ اسفند ۹۷ شهرداری، در راستای اعمال نظارت و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و مستند به بخشنامه شماره ۶۱۱۶۴۲۴۱ مورخ ۱۸ خرداد ۸۹ سازمان شهرداری ها، شهرداری بروجرد جهت چابک سازی و ارتقاء سطح کیفیت و کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از پتانسیل بخش خصوصی پیشنهادی را مبنی بر برون‌سپاری و فروش  کشتارگاه به شورای شهر ارسال  که شورای اسلامی شهر نیز  در یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی خود بر اساس بند ۹ ، با فروش کشتارگاه شهرداری بروجرد با رعایت کلیه تشریفات قانونی و با توجه به ماده ۲۵ آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر موافقت کرد، که پس از موافقت شورای محترم اسلامی شهر موضوع به کمیته محترم انطباق فرمانداری ارجاع داده شد که کمیته انطباق هم با فروش کشتارگاه با رعایت کلیه  تشریفات قانونی با توجه به صرفه و صلاح شهرداری موافقت نمود.
💢در حال حاضر هم موضوع به کارشناسان سه نفره رسمی دادگستری ارجاع داده شده که ان‌شاءالله قیمت گذاری مناسب صورت پذیرد تا بتوانیم از طریق نشریات سراسری تشریفات قانونی مزایده را برگزار کنیم.

🔸 پروژه مشارکتی بازارچه میوه و تره بار شهرداری هم اکنون در چه مرحله ای است؟

💢پروژه میدان میوه و تره بار در مجاورت میدان میوه و تره بار سابق در حال احداث می باشد که یک پروژه مشارکتی از طریق سازمان مشاغل شهری و پیمانکار پروژه می باشد.
💢 این پروژه در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع با ۳۲ غرفه (مساحت هر غرفه ۱۱۲ متر مربع ۵۰ متر نیم طبقه واز هر طرف دارای ۳۰ متر کنسول است) که با هدف توسعه میدان میوه و تره بار در حال احداث می باشد که اخیرا سرمایه گذار محترم جهت حل مشکل ترافیک داخل میدان و سهولت در عبور مرور و گسترش فضای آن، زمین جنب آن را نیز به متراژ ۶۰۰۰ متر مجددا خریداری و به پروژه اضافه کرد که در حال حاضر زمین پروژه به متراژ ۱۲۰۰۰ متر مربع گسترش یافته است.
💢همچنین با بهره برداری از این پروژه، درآمدی پایدار برای شهرداری حاصل خواهد شد.

🔸 جناب آقای جافری و برنامه های ایشان چگونه می بینید ؟

💢آقای دکتر جافری در بدو ورود به بروجرد نشان دادند که از تجربه خاصی در مدیریت شهری برخوردار هستند و اشرافیت خاصی نسبت به مسائل و قوانین شهرداری ها دارند. در حال حاضر نیز انضباط مالی در شهرداری با توجه به ضوابطی که ایشان تعریف کرده اند حاکم می باشد .
💢 ایشان همچنین برنامه‌های خوبی برای برون سپاری فعالیت‌های شهرداری دارند که موجب کاهش بار مالی شهرداری خواهد شد و انشاالله پروژه‌هایی که در دست اقدام می باشد هر چه زود تر به بهره برداری برسند  تا درآمدهای پایداری برای شهرداری ایجاد گردند.

🔸 سازمان شما برای بهبود خدمت رسانی و رضایتمندی شهروندان در سال آینده چه برنامه هایی دارد؟

💢بزرگترین پروژه در دست اقدام سازمان تکمیل پیش سرد کن کشتارگاه شهرداری بروجرد است که انشالله ظرف مدت دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.
💢اینجانب از بدو ورود به سازمان، اهتمام ویژه ای نسبت به رفع تمامی مسائل و حساسیت‌های پیرامون کشتارگاه داشتم که انشاءالله با تکمیل بحث پیش سردکن این موارد کاملا حل خواهد شد.
💢همچنین در نظر داریم از طریق مشارکت بخش خصوصی بازارهای میوه و تره باری را به صورت جزء در نقاط مختلف شهر با قیمت های مصوب و نظارت مستقیم سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ایجاد نماییم.

Print
دی ان ان