21 فروردین 1401

عملکرد سال 1400 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بروجرد

عملکرد سال 1400 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بروجرد

🔻 ١٠۶۴ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات حاصل تلاش آتش نشانان در سال ١۴٠٠ 

✨گزارش عملکرد سال ١۴٠٠ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد    
 
✍️به گزارش مدیریت ارتباطات؛ معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بروجرد، ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گزارشی از عملکرد سازمان آتش نشانی در سال ١۴٠٠ ارائه داد.

🔸بنابر این گزارش: موسیوند اظهار داشت: سازمان آتش نشانی بروجرد دارای ۴ ایستگاه آتش نشانی است که در مجموع با ٩٠ آتش نشان و گروه فنی خودرویی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی می باشند.

 ✅پوشش ۶٣٢ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی در سال ١۴٠٠ 
🔸ایشان با بیان اینکه آتش نشانان و تیم های امداد و نجات در سال ١۴٠٠ نسبت به پوشش ۶٣٢ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام نمودند، ادامه داد: این تعداد شامل آتش سوزی ٧٢ مورد منزل مسکونی، ١٢ مورد اماکن عمومی، ۶٩ مورد اماکن تجاری، ٨٢ مورد خودرو و موتور سیکلت، ٣٠٢ مورد فضای سبز و زمین های زراعی و ٩۵ مورد ضایعات و ... بوده است.

🔸وی ادامه داد: در این موارد آتش سوزی فضای سبز و زمین های زراعی با ٣٠٢ مورد رتبه اول را به خود اختصاص داده و رتبه دوم آتش سوزی ها با ٩۵ مورد متعلق به آتش سوزی ضایعات بوده است.  

✅پوشش ۴٣٢ مورد عملیات امداد و نجات در سال ١۴٠٠ 
🔸موسیوند عنوان کرد: ۴٣٢ مورد عملیات امداد و نجات در سال ١۴٠٠ توسط سازمان به انجام رسیده که این تعداد شامل: ١٣ مورد ریزش آوار  و کشف جسد، ١٩ مورد سقوط اشیاء و اجسام، ٢٣۵ مورد محبوس شدن در آسانسور، ۴ مورد غرق شدگی، ٢ مورد برق گرفتگی و حلقه آویز، ٢ مورد سقوط در چاه، ۵٨ مورد تصادف و سرنگونی با وسایل نقلیه، ٩ مورد چرخ گوشت و اجسام حلقوی، ٧۶ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ٨ مورد سقوط از ارتفاع، ۴ مورد آبگرفتگی و سیلاب ، ٢ مورد گاز گرفتگی بوده است.

🔸وی در ادامه به پوشش ٢٣۵ مورد گیر افتادن شهروندان در آسانسور، اشاره داشت و گفت: می بایست ایمنی و سرویس تجهیزاتی همچون آسانسورها، درب های خروجی منازل، اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد تا بواسطه نقص در تجهیزات شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

✅ضرورت آمادگی کامل آتش نشانان در شیفت های کاری...
🔸معاون عملیاتی سازمان در ادامه به لزوم آمادگی های جسمانی، عملیاتی و علمی آتش نشانان اشاره کرد و گفت: بواسطه غیر قابل پیش بینی بودن رخداد حریق و حوادث و در مقابل لزوم عکس العمل سریع آتش نشانان و تیم های امدادی؛ برنامه های روزانه مبنی بر انجام تمرینات ورزشی، عملیاتی و آموزش های تئوری زیر نظر مسوولین و فرماندهان ایستگاه های آتش نشانی انجام می گیرد.

🔸موسیوند در ادامه دغدغه آتش نشانان در حین اعزام به محل حوادث را برشمرد و افزود: ترافیک،کوچه های تنگ و باریک و پارک خودروهای شخصی در مسیرهای منتهی به محل حادثه، تجمع شهروندان برای تماشای حوادث از جمله دغدغه های آتش نشانان هنگام عملیات می باشد که آتش نشانان را هنگام انجام عملیات دچار مشکل می کنند.
 

Print
دی ان ان