27 فروردین 1401

🔻طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای از امروز به‌ طور رسمی آغاز شد.

🔻طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای از امروز به‌ طور رسمی آغاز شد.

  ✍️به گزارش مدیریت ارتباطات؛ مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: پس از تجربه های ناموفق مدیریت پارک حاشیه‌ای در دوره مدیریت شهری اسبق که باعث نارضایتی و شکایت‌های مکرر شهروندان شده بود، اکنون مدیریت سازمان حمل و نقل شکل نوینی از ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای به روش هوشمند را در دستور کار قرار داده است. 

🔸فردین گودرزی افزود: طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای از امروز  به‌ طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در این طرح، حاشیه خیابان‌ ها علاوه بر نصب علائم که نشان می‌دهد هزینه پارک کردن در کنار این خیابان‌ها به شکل هوشمند دریافت می‌شود، ارتباط مالی مستقیم بین پارکبان با راننده که غیرقانونی است قطع می‌شود، و به تجهیزات هزینه‌ساز هم نیاز نخواهد بود.

🔸وی ادامه داد: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، متقاضیان باید برای ثبت‌نام و درج مشخصات خودروی خود در سامانه WWW.borujerd.farabinsoft.com  اقدام کرده و سپس حساب شهروندی خود را شارژ کنند. پس از آن نیاز به هیچ کار دیگری نیست؛ چرا که اطلاعات مدت پارک خودرو و هزینه آن توسط پارکبانان که در طول روز معابر را کنترل می‌کنند، ثبت و محاسبه می‌شود و هزینه آن به ‌صورت خودکار از حساب شخص در سامانه برداشت و پیامک آن به مالک ارسال خواهد شد.

🔸مدیر سازمان حمل و نقل عنوان کرد: در صورتی که احدی از شهروندان به دلایل مختلف، امکان ثبت مشخصات خودرو را نداشته باشند، در زمان پارک(توقف) از طریق همیاری پارکبان مستقر در معبر برای دارنده خودرو مراحل فوق به صورت رایگان صورت می پذیرد و فقط ثبت شارژ توسط مالک خودرو انجام خواهد شد.

🔸وی اضافه کرد: در این طرح، بر اساس قراردادی که با پلیس محترم راهنمایی و رانندگی طبق قانون ١۵ تخلفات راهنمایی رانندگی منعقد شده است، هرگونه توقف بدون مجوز اعمال قانون خواهد شد. 

🔸وی با بیان اینکه این طرح در راستای عدالت اجتماعی و حل مشکل ترافیک اجرایی خواهد شد، افزود: نباید اینگونه باشد که هر فردی هرجایی که دلش خواست خودرو خود را پارک کرده و یا یک فرد صبح تا شب خودروی شخصی‌اش را در خیابان و یا جلوی مغازه‌اش پارک کند و این مسئله سبب شود که شهروندان دیگر برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابان‌ها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند و در آخر مجبور به پارک دوبل که مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد می کند، شوند.
 

Print
دی ان ان