15 دی 1400

طرح ساماندهی دست فروشان دغدغه شهروندان و مسئولان

طرح ساماندهی دست فروشان دغدغه شهروندان و مسئولان

✍️به گزارش مدیریت ارتباطات؛ معاون خدمات شهری شهرداری وجود دستفروشان در معابر اصلی و هسته مرکزی شهر را یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های شهروندان و مسئولان این شهر اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکل اشتغال، افرادی که دارای شغل نیستند و از درآمدی پایینی هم برخوردار هستند به دستفروشی رو می آورند، به گونه ای که هر روزه شاهد افزایش معضل دستفروشی در شهر هستیم.

🔸مهندس میرطاووسی در ادامه از شناسایی ٢٢٠ دستفروش در خیابان جعفری و صفا خبرداد، و گفت: این موضوع موجبات نارضایتی شهروندان و کسبه را فراهم کرده بود.

🔸وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته مدیریت شهری نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح حمایت از دستفروشان اقدام کرده است، تاکید کرد: شهرداری جهت ساماندهی دستفروشان و رفع معضل سد معبر بازارچه هایی را در نقاط مختلف شهر احداث نموده تا دستفروشان در آنجا مستقر و به فروش اقلام خود بپردازند.

🔸وی با اعلام اینکه درصد از اقدامات مربوط به ساماندهی دستفروشان در بازارچه خیابان جعفری انجام شده است، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری با دستفروشان سطح شهر جلسات مختلفی را برگزار کرده و دستفروشان با رضایتمندی اقدام به ثبت نام برای دریافت غرفه و فعالیت در این بازارچه اقدام نموده اند.

🔸معاون خدمات شهری عنوان کرد: بازارچه خیابان جعفری با مساحتی بالغ بر ۳ هزار متر و ٢٠٠ غرفه می باشد که عملیات تسطیح و  در فاز اول ۶٨ غرفه آن به بهره برداری رسید. 

🔸وی با اعلام اینکه اقدامات لازم برای جا به جایی دستفروشان به بازارچه به انجام رسیده ، عنوان کرد: خوشبختانه شاهد استقبال خوب همشهریان گرامی از این بازارچه هستیم و امید داریم با جمع آوری و ساماندهی دستفروشان، تصویر زیبایی از شهر را مشاهده کنیم.

🔸مهندس میرطاووسی هدف شهرداری از ایجاد بازارچه دائمی برای ساماندهی دستفروشان را تسهیل در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از ترافیک و سد معبر در شهر اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری برای ارتقای سطح آسایش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
 

Print
دی ان ان