11 دی 1398

شهردار بروجرد در دیدار با بازرسان استانداری مطرح کرد: شهرداری بروجرد در نظر دارد با قانونمداری و برقراری انضباط اداری و مالی، مشکلات و چالش های پیش روی خود را مرتفع نماید و خدمات مناسبی را نیز به شه

شهردار بروجرد روز گذشته مورخ 98/10/10 در جلسه ای که با تیم بازرسی استانداری به سرپرستی آقای بیرانوند جهت بررسی مشکلات شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: طبق ماده 6 قانون شهرداری ها، تمامی شهرداری ها موظف هستند اعضای مطلع و بصیر را جهت برگزاری کمیسیون عالی معاملات و کمیسیون معاملات متوسط شهرداری به شورای اسلامی شهر معرفی نمایند که این امر برای اولین بار در نیمه نخست سال جاری به انجام رسیده است.

دکتر رحیم جافری ضمن تاکید بر لزوم انجام معاملات شهرداری در چارچوب آئین نامه مالی شهرداری افزود: در صورت نیاز می بایست این معاملات با تشریفات قانونی طی شوند که شهرداری در معاملات جزئی، متوسط و عمده این مهم را به انجام می رساند.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون سازمان های تابعه شهرداری با فعالسازی کدهای درآمدی به سمت استقلال مالی در حرکت هستند بطوریکه در حال حاضر 3 سازمان شهرداری کاملاً مستقل شده اند و درآمد های آنها پاسخگوی هزینه هایشان می باشد و سعی داریم که سازمان های دیگر را نیز به مرز خودکفایی و استقلال مالی برسانیم.

شهردار بروجرد در ادامه با اشاره به حصول آرامش نسبی در ساختار اداری شهرداری تصریح کرد: شهرداری تلاش دارد تا بر حسب تخصص، تجربه و تعهد نیروهای انسانی، آنها را مدیریت و بکار گیری نماید.

دکتر رحیم جافری با بیان اینکه معیار و خط کش شهرداری قانون است، گفت: بر همین مبنا با بسیاری از مشکلات ریشه دار در شهرداری مانند خرید و فروش دکه ها، دلال بازی در پرداخت عوارض، زیانده بودن ایستگاه های CNG و ... برخورد شده است.

شهردار بروجرد با اشاره به آشفتگی فراوان موجود در حوزه های اداری و مالی، خاطر نشان کرد: شهرداری بدهی های هنگفتی به اداره دارایی و تامین اجتماعی دارد و هم اکنون نیز در حال پرداخت اقساط وام بانک هایی می باشدکه پیش از این برای واریز حقوق پرسنل خود گرفته است.

وی تعدیل و حقیقی سازی سقف اضافه کاری ها، برقراری انضباط اداری و پایش مستمر ساعات ورود و خروج پرسنل، ساماندهی پرسنل و تجدید نظر در قراردادهای زیانده ازجمله CNG را بعنوان اقدامات اخیر شهرداری برای رفع این معضلات بیان نمود.

شهردار بروجرد در ادامه به اجرای نهضت گسترده آسفالت در مبادی ورودی شهر در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در همین راستا شهرداری با تنظیم تفاهم نامه ای با اداره راهداری طرح های ویژه عمرانی را برای ساماندهی ابتدای محور بروجرد – اراک و بروجرد – خرم آباد در نظر گرفته است.

▫️دکتر رحیم جافری در انتها با اشاره به طراحی میدانی در ضلع شمالی شهر بروجرد به مساحت تقریبی 8 هکتار، خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات خاکبرداری این میدان توسط شهرداری در دست اقدام و همزمان بحث تملک دیگر اراضی مورد نیاز آن در حال انجام می باشد تا انشاءا... شهر ورودی مناسبی از سمت  ملایر داشته باشد.

Print
دی ان ان