28 دی 1398

ریاست سازمان مدیریت پسماند از نصب و راه اندازی آزمایشی سامانه مسیر نمای تردد خودرو (GPS) بر روی ناوگان موتوری این سازمان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری؛ ریاست سازمان مدیریت پسماند از نصب و راه اندازی آزمایشی سیستم نظارت بر ناوگان خدمات شهری با استفاده از تکنولوژی ردیاب ماهواره ای (GPS) بر روی خودروهای این سازمان خبر داد.

دارابی در ادامه افزود: امروزه سامانه های هوشمند از طریق جی پی اس در بیشتر شهرهای دنیا نقش مهمی را در ناوگان خدمات شهری ایفا می کنند و این سازمان نیز با الگو گرفتن از تجهیزات مکانیزه مدرن دنیا، توانسته با راه اندازی آزمایشی این سیستم گامی استوار را در راه توسعه خدمات شهری در سریع ترین زمان ممکن بردارد.

وی با بیان اینکه این سیستم ردیاب در صورت تائید معاونت محترم خدمات شهری بزودی بر روی کلیه خودروهای ناوگان موتوری سازمان نصب خواهد شد، افزود: از طریق این سیستم که با هدف افزایش سرعت و دقت و نیز ثبت سندیت نظارت تهیه شده می توان از اتاق مدیریت کنترل بر روی عملکرد ناوگان سازمان نظارت مستقیم داشت.

همچنین دارابی با بیان اینکه در این طرح؛ شهر بروجرد به ۱۵ ناحیه تقسیم شده است، اضافه کرد: این سیستم ردیاب با تعیین محدوده مجاز و غیر مجاز تردد و تخلیه پسماند و گزارش مسیر حرکت خودرو ها، عملکرد ناوگان موتوری شهرداری را مورد ارزیابی قرار می دهد و می توان از مستندات آن برای تصمیم گیری های بعدی در خصوص مسیریابی بهینه بمنظور کاهش هزینه استهلاک و سوخت خودروها نیز استفاده کرد.

ریاست سازمان مدیریت پسماند در انتها با اشاره به تدوین دفترچه راهنمای کاربری برای این سیستم خاطرنشان کرد: این سیستم ردیابی که تماماً توسط پرسنل متخصص این سازمان طراحی، پیاده سازی و نصب شده مشتمل بر ۱۰ لایه GIS از جمله لایه های: وضع موجود سطل های زباله، سطل های زباله پیشنهادی مصوب، سطل های اسکیپ لودر موجود در نواحی شهر، نقاط آبگیر و سیلاب خیز سطح شهر و ... می باشد و از اینرو خدمات کاربردی دیگری نیز برای آن پیش بینی شده است.

 

Print
دی ان ان