25 خرداد 1400

برگزاری همایش هماهنگی پیرامون تبدیل وضعیت پرسنل و سرمایه گذاری مسکن شهرداری و تشویق پرسنل جهت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر

برگزاری همایش هماهنگی پیرامون تبدیل وضعیت پرسنل و سرمایه گذاری مسکن شهرداری و تشویق پرسنل جهت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر

با حضور:

دکتر جافری شهردار بروجرد، معاونین و مدیران سازمان ها و مناطق تابعه و پرسنل محترم خانواده بزرگ شهرداری بروجرد.

 دکتر رحیم جافری از اهتمام ویژه شهرداری برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان بیمه پرداز ، تعیین تکلیف گروه های معوق کارکنان رسمی و اجرای طرح تامین مسکن کارکنان شهرداری خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات؛ همایش هماهنگی پیرامون تبدیل وضعیت پرسنل بیمه پرداز، سرمایه گذاری جهت تامین مسکن کارکنان و تشویق پرسنل جهت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، روز سه شنبه مورخ 25 خرداد با حضور شهردار محترم، مدیران مناطق و سازمان‌های تابعه ، جمع کثیری از پرسنل شهرداری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر در محل شهرداری مرکزی برگزار شد.

دکتر جافری در این همایش با اشاره به وجود جمعیت ۴۲۰ نفری پرسنل بیمه پرداز در شهرداری، از زحمات این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری کرد و به مرور مشقاتی پرداخت که در سنوات گذشته بر  این پرسنل تحمیل شده است و بابت بروز این موارد از این کارکنان عذرخواهی نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از گذشت ۲ سال شهرداری موفق شد تا بدهی های موفق خود را پرداخت نماید، گفت: شهرداری هم اکنون در نظر دارد پس از رفع بحران های مالی اقدامات عمرانی گسترده‌ای را در سطح شهر اجرا نماید.

شهردار بروجرد با اشاره به وجود بدهی سنگین ۱۲۸ میلیارد تومانی شهرداری در سنوات گذشته، خواستار پاسخگویی مسببین این مشکلات شد و افزود: متاسفانه حال شاهد هستیم که بعضاً مسببین این مشکلات در برخی عرصه ها دوباره اعلام حضور کرده و خود را افرادی توانمند معرفی می نمایند.

دکتر جافری با اشاره به پرداخت تمامی بدهی های معوق شهرداری و تقسیط و تعیین تکلیف بدهی‌های تامین اجتماعی، گفت: در مدت حضور خود در شهرداری اجازه ندادم حتی یک ریال بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد شود.

شهردار بروجرد در ادامه ابراز امیدواری کرد که تا پایان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کلیه کارکنان بیمه پرداز تبدیل وضعیت شده و افزود: تاکنون کمیته طبقه بندی مشاغل و آخرین هماهنگی ها با اداره کار به انجام رسیده و پرسنل همکار به صورت گروهی برای گزینش معرفی خواهند شد و انشاء الله احکام این عزیزان بزودی صادر و تقدیم خواهد شد.

وی در ارتباط با گروه‌های مغفول مانده کارمندان نیز اظهار داشت: به دلیل صدور رای دیوان عدالت اداری، ساختار شورای اداری شهرداری ها تغییر پیدا کرد و این تغییر سبب شد که در بحث ارتقاء گروه کارکنان تاخیر رخ دهد. لیکن از دو هفته گذشته، بحث ارتقاء گروه های کارکنان مجدداً  آغاز شده و تمام گروه‌هایی که مدت زمان لازم و شرایط احراز شان سپری شده ظرف مدت یک ماه آینده به کارکنان تقدیم خواهد شد یعنی حتی یک نفر در شهرداری باقی نخواهد ماند که گروه استحقاقی خود را نگرفته باشد.

دکتر جافری در ادامه به بحث تامین مسکن همکاران اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از همکاران مستأجر  بوده و بر اساس هم اندیشی های به انجام رسیده برای رفع این مشکل صندوق تامین مسکن در شهرداری با عضویت تمام پرسنل شهرداری تشکیل شده و پیگیر تملک اراضی هستیم تا پس از طی مراحل قانونی به صورت قطعات ۵۰۰ متری در حریم شهر این اراضی به همکاران تحویل داده شود، لیکن در حال حاضر با توجه به اینکه زمین مورد نظر در خارج از محدوده قانونی شهر قرار دارد در نظر داریم با تشکیل صندوق توسعه مسکن پرسنل و انجام سرمایه‌گذاری اولیه، ادامه پیگیری‌ها را توسط نمایندگان کارکنان به انجام برسانیم.

شهردار بروجرد مطرح کرد:

متأسفانه عده‌ای با تخریب و فحاشی به دیگران خواستار کسب رای هستند و عده ای که سرنوشت تلخ گذشته را برای شهرداری رقم زده بودند دوباره ادعای نجات این مجموعه را دارند.

دکتر جافری با بیان آنکه در نظر داریم مبلغی را به عنوان کمک بلاعوض با مجوز شورای اسلامی شهر به صندوق توسعه مسکن پرسنل شهرداری واریز نماییم؛ اظهار داشت: این کمک بلاعوض به ازای تحمل سالها سختی به پرسنل شهرداری هدیه داده خواهد شد.

شهردار بروجرد در ادامه اظهار داشت: شهرداری بابت پرداخت بدهی های خود طی 2 سال گذشته، هیچگونه زمینی را نفروخته، اگر هم ملکی به فروش رسیده بابت کارهای عمرانی بوده که ظرف چند سال گذشته به انجام رسیده ولی بهای آن پرداخت نشده بود که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت دیون ناشی از پل پیامبر اعظم (ص) اشاره نمود که در همین دوره مطالبات پیمانکار آن پرداخت شد.

وی با بیان آنکه در طی این مدت، علی رغم وجود مشکلات مالی متعدد، اقدامات مهمی در حوزه های خدماتی، فضای سبز، زیباسازی و عمرانی رخ داده است؛ به بیان اهم این موارد پرداخت و صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در سال ۹۸ برای اجرای روکش آسفالت خیابان‌های اصلی شهر، احداث چندین پل در سطح شهر، برون‌سپاری مناطق 2 و 3 در حوزه خدمات شهری به بخش خصوصی و بکارگیری نیروهای آن در حوزه نگهداری فضای سبز شهری، بازسازی گسترده ناوگان موتوری شهرداری در سازمان مدیریت پسماند، نصب المان های متنوع در سطح شهر، جدولگذاری، روسازی و اجرای روکش آسفالت در محلات مختلف (که بعضاً تحویل شهرداری هم نشده‌اند)، بازسازی و مرمت سریع خسارت های ناشی از سیل ابتدای سال 98، بازسازی و جایگزینی تجهیزات و ادوات آتش نشانی و فضای سبز و اجرای گسترده آبیاری قطره ای را از جمله در پارک شهدای گمنام را از اهم این پروژه ها برشمرد.

دکتر جافری در ادامه با اشاره به اقدامات موفق صورت پذیرفته در حوزه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، تاسیس زیپلاین، راه اندازی تله سیژ، احداث بازارچه در پارک مادر و برون‌سپاری کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر را از جمله مصادیق موفق در این حوزه عنوان نمود.

دکتر جافری مشارکت در انتخابات و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را عاملی در راستای یاس و ناامیدی دشمن و تعیین سرنوشت جامعه توسط مردم عنوان نمود و افزود: همگی باید با مشارکت فعال در انتخابات و گزینش افراد اصلح از تکرار تجربیات تلخ گذشته در شهرداری جلوگیری نماییم.

شهردار بروجرد گفت: انتخابات در واقع تقدیر و سرنوشت ما را در چهار سال آینده مشخص می‌کند و در صورت عدم مشارکت در این وظیفه اجتماعی و عدم انتخاب افراد اصلح برای واگذاری امانت مسئولیت اداره شهر و کشور، تبعات آن متوجه به خودمان خواهد شد.

دکتر جافری عدم حضور در انتخابات را خیانت و ظلم به خود توصیف کرد و اظهار داشت: صداقت و درستکاری، باتجربه، توانمند و مردمی بودن را ملاک های انتخاب کاندیداهای اصلح عنوان نمود.

وی خطاب به خانواده بزرگ شهرداری، تجربیات تلخ روزهای گذشته این نهاد را یادآور و خواستار آن شد که از رای دادن به افرادی که زنده کننده این تجربیات ناموفق هستند، اجتناب نمایند.

شهردار بروجرد گفت: متأسفانه عده‌ای با تخریب و فحاشی به دیگران خواستار کسب رای هستند و عده ای که سرنوشت تلخ گذشته را برای شهرداری رقم زده بودند دوباره ادعای نجات این مجموعه را دارند و باید در انتخابات به وعده های اهریمنی و فریبکارانه این عده از افراد توجه ننمود.

دکتر جافری حقوق معوقه ده ماهه، عدم ارائه هیچ گونه تسهیلات رفاهی، هدر رفت اعتبارات میلیاردی در میدان امام (ره) بدون انعقاد قرارداد، تبدیل بهترین زمین ها و فضای سبز  بروجرد به مجموعه ناقص و نیمه تمام به نام هشت بهشت، احداث ساختمان در رودخانه پارک فدک و ... را از جمله مصادیق کارنامه ناموفق این افراد در سنوات گذشته عنوان نمود و افزود: حال این افراد سعی دارند با تخریب گسترده شهرداری، مجدداً هدایت سکان هدایت آن را بر عهده گرفته و تجربیات ناموفق گذشته را برای این نهاد تکرار نمایند.

شهردار بروجرد با طرح این سوال که چرا این افراد در آن زمان اعتراضی به این مسائل ابراز نمی‌داشتند؛ گفت: ترس از دست دادن میز سبب شد که علیرغم وجود اختیارات فراوان، این افراد در برابر این خطاها سکوت اختیار کنند.

سیاست کنونی شهرداری پس از رفع مشکلات مالی، ارتقاء سطح حقوق و تسهیلات پرسنلی می باشد.

دکتر جافری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده ای تلاش دارند زحمات شهرداری و پرسنل آن را زیر سوال ببرند اظهار داشت: این افراد خدمات شهرداری را بواسطه آلاچیقی شکسته در پارک بیرجندی زیر سوال می برند، لیکن در زمان نصب غولی آهنین و بلا استفاده در میدان شهدا سکوت اختیار کرده بودند. 

وی با اشاره به وضعیت بلوار شهید بروجردی در سنوات گذشته، خاطر نشان شد: بواسطه عدم شهامت مسئولان در انتقال درختان این بلوار جهت اجرای زیرسازی اصولی، شهرداری سالیانه مجبور به صرف هزینه های گزافی برای اجرای روکش آسفالت از بودجه بیت المال در این بلوار بود و همین منتقدان فعلی شهرداری، آن روزها سکوت اختیار کرده بودند. لیکن حال داعیه نجات شهر و شهرداری را دارند.

شهردار بروجرد رهایی از وضعیت نامناسب مالی و اداری این نهاد را حاصل همراهی کارکنان با سیاست های انقباضی شهرداری و شورای پنجم عنوان نمود و افزود: بنده نیز علی رغم بمب گذاری و شلیک گلوله به منزلم عقب نکشیده و در کنار شما عزیزان اقدامات اصلاحی را در شهرداری به انجام رساندیم. حال سوال اینجاست چرا که این افراد منتقد شهامت باز پس گیری ساختمان میدان راهنمایی شهرداری را پس از گذشت 50 سال نداشتند. مگر این مورد هم سرمایه عمومی و حق مردم محسوب نمی شد؟

دکتر جافری سکوت در مقابل واگذاری خودروهای اداری شهرداری به نهادهای شهرستان و استان و خرید خودروی چند میلیاردی در اوج مقروض بودن شهرداری را از دیگر اقدامات منفعلانه این افراد در مدت یاد شده برشمرد که تماماً در طی دو سال گذشته به نفع نهاد شهرداری تعیین تکلیف شده اند.

شهردار بروجرد با اشاره به عیب جویی این دسته از افراد به تمامی اقدامات شهرداری از قبیل: «مکان احداث پارک مسافر»، «مکان احداث میدان آیت ا... نجفی بروجردی»، «المان من بروجرد را دوست دارم»، «المان میدان حضرت امام (ره)» و ... اظهار داشت: جالب اینجاست که مشکلات شهرداری در سالیان اخیر به زمان تصدی کرسی های مدیریتی شهرداری در زمان حضور خود این افراد باز می گردد.

دکتر جافری با اشاره به عبور از مراحل بحرانی شهرداری، تصریح کرد: منبعد تلاش میکنیم سطح حقوق و رفاهیات پرسنل و حتی خانواده ایشان را افزایش داده و امیدوارم مردم و پرسنل شهرداری فریب وعده های این افراد را (که خود مسئول نابسامانی های سنوات اخیر شهرداری هستند) را نخورند.

شهردار بروجرد با اشاره به خاطرات خوش مردم بروجرد از دلسوزی و خدمات صادقانه اقای دوایی فر  که فردی غیربومی بودند، تصریح کرد: مانورهای تبلیغاتی که برخی کاندیداها بر  بومی و یا غیربومی بودن می دهند، قدیمی و نخ نما شده است.

وی در انتها؛ عدم آشنایی با وظایف اولیه شورا، بی برنامه گی، اتهام پراکنی و بداخلاقی های سیاسی را از جمله مشکلات کاندیداهای بروجرد در انتخابات کنونی برشمرد و از شهروندان درخواست نمود تا به افرادی خوش نام، دلسوز و خداترس رای دهند.
 

Print
دی ان ان