19 بهمن 1397

اولین نشست خبری شهردار بروجرد با اصحاب رسانه

💢دکتر رحیم جافری در دومین روز کاری با اصحاب رسانه شهرستان، نشستی خبری در دفتر خود داشت. وی در ابتدا با اشاره به نقش رسانه در تحولات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه افزود: اعتقادم بر اینست که بایستی همراهی کامل با اصحاب رسانه و همه کسانیکه به نوعی در انتقال و انتشار اخبار نقش دارند انجام شود تا تحولات و روند رو به جلو در جامعه صورت پذیرد.

💢وی در ادامه افزود: امروز مسائل فرهنگی فراتر از مسائل عمرانی و اقتصادی برای جامعه ما مهم هستند، چرا که ریشه بسیاری از نارسایی ها و مشکلات موجود جامعه، حاصل از مسائل فرهنگی است.

💢شهردار بروجرد گفت: انتظار دارم در انتشار اخبار و اطلاعات، جانب انصاف و صداقت رعایت شود چرا که موجب جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

💢دکتر جافری در ادامه اظهار داشت: رسانه ها علی رغم نگاه سیاسی خود، بایستی در جهت تامین نظر و اعتماد همه گروه ها فکری تلاش کنند. عدم رعایت این مسئله موجب تمامیت طلبی و افزون خواهی خواهد شد. لذا انتشار صحیح و دقیق هرآنچه که هست در کنار پیشنهادات سازنده می تواند تاثیر زیادی در تحولات جامعه داشته باشد.

💢وی انتشار نواقص و کمبودها توسط مطبوعات را عاملی در جهت تلاش بیشتر مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد تا اصحاب رسانه و شهرداری بروجرد بتوانند با همدلی و هماهنگی همانند بازوهایی توانمند برای یکدیگر باشند و از بداخلاقی هایی که بعضاً در فضای مجازی دیده می شود و انتشار غیردقیق اخبار خودداری شود.

🔶🔷🔶🔷 در ادامه اصحاب رسانه به طرح پرسش از شهردار بروجرد پرداختند که در ذیل گزیده ای از پاسخ های ایشان را می خوانید:

💢علی رغم مشکلات اقتصادی موجود در شهرداری، برنامه های متنوعی برای نوروز و استقبال از مسافران نوروزی داریم از جمله زیباسازی شهر، اسکان مسافران و ....

💢بدون مطالعه به بروجرد نیامده‌ام، بروجرد از لحاظ اقلیم، فرهنگ غنی و ... دارای امکانات بسیاری است و از اینرو در بحث گردشگری و معرفی آن به تمام کشور برنامه های زیادی دارم.

💢به حرفه خود تعصب دارم و در اجرای وظیفه خود کم فروشی نمیکنم. بدرفتاری های اجتماعی و طرح شدن مواردی از جمله شهردار غیر بومی و ... را در فضای مجازی  نباید ادامه و اشاعه داد. مدیریت غیر بومی در دیگر استان‌های کشور نیز دیده می‌شود.

💢بروجرد دارای موقعیت استراتژیک خاصی است به طوری که با سه مرکز استان تنها یک ساعت فاصله دارد از این حیث نیز می‌توان با معرفی مناسب بروجرد جلب سرمایه گذار نمود.

💢عدم رعایت بحث برون سپاری به بخش خصوصی در سالیان گذشته منجر به تزریق نیروی زیاد به شهرداری بروجرد شده به طوری که شهرداری به خانه کاریابی تبدیل شده است. پرداخت حقوق پرسنل بخشی از وظیفه شهرداری است؛ لکن شهرداری یک سازمان خدماتی و غیر انتفاعی نیز هست که باید خدمات به مردم ارائه دهد. 

💢از ورود نیرو به شهرداری به شدت جلوگیری خواهد شد، مردم دیگر تحمل استخدام های رابطه ای را در شهرداری بروجرد ندارند.

💢ان شاء ا... با برنامه‌ریزی مفصلی که از امروز اجرای آن نیز شروع شده بحث پرداخت حقوق پرسنل حل خواهد شد.

💢اگر شرایط را برای کار کردن مساعد نبینم، خودم به فعالیت ادامه نخواهم داد. کمبود اسم شهردار را ندارم. اگر حس کنم واقعاً مفید هستم و بتوانم منشأ تحول باشم به کار خود به عنوان شهردار ادامه خواهم داد.

💢مسائل سیاسی برای من اصلا مفهوم ندارد فقط وظیفه خود را انجام خواهم داد. مسئولیت برای من به آن اندازه مهم نیست که خود را آلوده کنم. عملکرد مدیریتی من فراجناحی است و آخرت خود را برای دنیای دیگران فدا نخواهم کرد.

💢شایسته سالاری جزء سیاست‌های لاینفک من در شهرداری است به توصیه ها توجهی نخواهم کرد.

💢تا شناخت پیدا نکنم و از درستی و صحت ابلاغی اطمینان حاصل نکنم تغییری در سیستم ایجاد نخواهم کرد.

💢اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری فقط خود را مسئول پرداخت حقوق پرسنل شهرداری بدانند نوعی کم‌فروشی است. چرا که بایستی تمامی خدمات شهری که پرداخت حقوق پرسنل نیز جزئی از آن است انجام شود ولی اکنون به علت انباشت نیروهای مازاد این اتفاق نیفتاده. خاتمه دادن به این وضعیت از جمله برنامه‌های من است، یعنی همه جوانب را در نظر بگیرم از جمله زیبا سازی شهر، زیرساخت‌های شهر، حقوق پرسنل و امور فرهنگی.

 


💢به دنبال حل ریشه‌ای مشکل حقوقی پرسنل هستم. برای این کار بایستی اولاً هزینه‌ها را کاهش داد از جمله: بازنشسته کردن پرسنل مشمول بازنشستگی و مشاغل سخت و زیان آور و برقراری انضباط در پرداخت اضافه کارها و در ثانی بایستی درآمدهای شهرداری را نیز افزایش داد این کار نیز راهکارهایی از جمله رعایت عدالت و قانونمندی در اخذ عوارض را دارد.


💢در بحث آگهی های مناقصات شهرداری جانب عدالت بایستی رعایت شود و به صورت مساوی با تمامی مطبوعات و رسانه‌ها همکاری خواهد شد و به هیچ عنوان هیچ گونه روابط پنهانی با هیچ رسانه‌ای نخواهیم داشت.

💢اعتقاد دارم که ماندگاری مسئولیت بایستی در مقبولیت مردمی باشد، اینکه سعی کنیم هر باجی بدهیم که بمانیم ارزشی ندارد.

💢برای ساخت شهربازی در بروجرد برنامه دارم.

💢 احداث فرهنگسرا و آموزش‌های شهروندی در این فرهنگسراها از جمله: آموزش روابط خانوادگی، ارتباطات اجتماعی و ... را در برنامه دارم.

💢 فرد سیاسی نیستم، هدفم آن است که با استفاده از تجربیات چندین ساله ام مشکلات همکاران و شهروندان بروجردی را حل کنم و زیرساخت‌های شهری را توسعه دهم و خدمتی به هم استانی های عزیزم کرده باشم. اهل باج دهی به کسی نیستم و منافع شخصی کسی را تامین نخواهم کرد.
 

Print
دی ان ان