18 فروردین 1398

حضور دکتر رحیم جافری در اولین جلسه شورای اسلامی شهر در سال 98 در مورخه پنجشنبه 16 فرودین و ارائه گزارش فعالیت شهرداری بروجرد در 40 روزه نهایی سال 97 و ایام نوروز

💢در مدت چهل روز نهایی سال ۹۷ توانستیم اقدامات خوبی را در حوزه پرداخت مطالبات معوقه پرسنل انجام دهیم، به طوریکه شش ماه از حقوق ثابت کارکنان (از مهر تا اسفند) پرداخت شد که البته در بهمن و اسفند ماه حقوق و مزایای پرسنل و بیمه کامل آنها نیز پرداخت شد. همچنین شهرداری بروجرد توانست، دو ماه از قرار هر ماه، دو میلیون تومان به پرسنل بازنشسته شهرداری پرداخت نماید.

💢با مساعدت‌های استاندار محترم و مدیرکل تامین اجتماعی استان قرار شد بحث بخشودگی جریمه تامین اجتماعی به شهرداری بروجرد که مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان می باشد به انجام رسد.

💢در طول مدت چهل روز نهایی سال  97 ، در حدود ۱۲۰ نفر از همکارانمان که شرایط بازنشستگی را داشتند به افتخار بازنشستگی نائل شدند که این مهم کمک موثری در کاهش هزینه های جاری شهر و افزایش بودجه عمرانی شهر خواهد داشت.

💢در طول این مدت در جهت جذب مسافرین نوروزی و ارتقاء خدمات سفر، اقدامات متنوعی از قبیل رنگ آمیزی. خط کشی خطوط ترافیکی شهری، نورپردازی و آذین بندی خیابان‌های اصلی شهر به انجام رسید که اعتبار این فعالیت ها از محل صرفه جویی در پرداخت مطالبات غیر واقعی بخشی از پرسنل شهرداری حاصل شد.

💢در حوزه تقویت زیرساخت ها، بحث لکه گیری معابر شهر به طور جدی به انجام رسید و یک دهنه پل هم در ورودی کوی پزشکان احداث شد که آماده بهره برداری می باشد.

💢در راستای تقویت ماشین آلات شهرداری یک دستگاه مینی لودر و یک دستگاه پک ترمیم آسفالت به روش اصولی به مبلغ حدود ۲۶۰ میلیون تومان خریداری شد که به زودی عملیات لکه گیری آسفالت به طور مهندسی شده و فنی به انجام خواهد رسید. این خرید ها نیز از محل صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری شهرداری تامین شده است.

💢بخشی از بودجه شورای اسلامی شهر هم که به صورت معوق بود در روزهای پایانی سال پرداخت شد و بحث بیمه شهروندی که یکی از مهمترین آیتم های شهرداری در راستای کاهش هزینه های غیرقابل پیش بینی می باشد نیز به انجام رسید. شهرداری بروجرد توانست بیمه تمامی شهروندان را با مبلغ مناسبی انجام دهد و بیمه ماشین آلات شهرداری هم با اعتبار مناسبی پرداخت شد و توانستیم در ابتدای سال ۹۸ که مصادف با بارندگی‌ها بود خسارات احتمالی را به حداقل برسانیم.

💢توافقات ملکی خوبی در طول مدت این ۴۰ روزه به انجام رسید خصوصاً در مورد میدان امام (ره) که زمین مناسبی را تهیه کرده ایم هم برای احداث ساختمان اداری شهرداری و هم برای آزاد سازی ساختمان فعلی شهرداری مرکزی در مرکز شهر.

💢با توجه به اینکه در جنوب شهر، شهرداری زمین های مناسبی را دارد، می‌توانیم با احداث ساختمانهای اداری در آنها در جهت تمرکز زدایی از مرکز شهر و توسعه محلات کمتر توسعه یافته گام بر داریم و ضمناً زمین های مرکزی شهرکه پتانسیل بیشتری را دارد آزاد نمائیم و با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و استفاده از نظر مشاورین ذیصلاح بتوانیم استفاده های بهتری را از ساختمان فعلی شهرداری مرکزی داشته باشیم. در این راستا توافقات اولیه ای به انجام رسیده که به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسید و جهت تصویب نهایی به کمیته محترم تطبیق فرمانداری ارسال شده که انشاءا... در صورت تصویب، در کوتاهترین زمان ممکن عملیات طراحی و شروع احداث آن آغاز خواهد شد.

💢در خصوص تعیین تکلیف و اتمام قرارداد های نیمه تمام در سال گذشته، پروژه طولانی مدت تله سیژ در فرصت یک ماهه تکمیل شد و پس از ۱۸ سال به بهره برداری رسید. تالار مهرگان نیز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمامی است که زمین آن متعلق به شهرداری بوده و جهت کاربری ویژه به بخش خصوصی واگذار شده و عملاً مفاد قرارداد آن اجرایی نشده است. پس از پیگیری های به انجام رسیده توافقات اولیه ای حاصل شد که انشاءا... در خصوص آن تصمیم‌گیری نهایی به انجام خواهد رسید.

💢همچنان تاکید شهرداری بروجرد بر رعایت انضباط مالی و اداری و کاهش هزینه های جاری در راستای احترام به شهروندان بروجردی است که عوارض پرداخت می کنند و انتظار دریافت خدمات دارد. در همین راستا در سال ۹۸ یکی از برنامه‌های عمده شهرداری بروجرد، بحث توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر است.

💢در طول این مدت هیچ گونه زمینی از اراضی شهرداری فروخته نشده و مجموعه تمام این فعالیت‌ها از منابع و درآمدهای شهرداری به انجام رسیده و همچنان اعتقاد داریم که اراضی که شهرداری تملک میکند در راستای آزادسازی معابری که ترافیک پذیر نیستند و تملک اراضی که جهت خدمات عمومی نیاز هست بایستی  انجام شود و همچنین در جهت پرداخت مطالبات پیمانکارانی که با شهرداری در سالهای گذشته همکاری داشته اند. شهرداری از محل مزایده هایی که برگزار می نماید انشاءا... سعی خواهد کرد بخشی از این بدهی های شهرداری را نیز مستهلک نماید.

💢با پیگیری های هر دو نماینده محترم مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی مقرر شد که حدود ۵ میلیارد تومان به صورت اوراق در اختیار شهرداری قرار داده شود که انشاء الله از این محل بخشی از مطالبات پیمانکاران و بازنشستگان را مستهلک خواهیم نمود که جا دارد از هر دو نماینده بزرگوار بروجرد تقدیر و تشکر شود.

💢همچنین در این مدت 40 روز توانستیم ۴ ماه از حقوق کارگران خدمات شهری را که در اختیار پیمانکار بودند (آذر تا اسفند ۹۷ ) نیز پرداخت نمائیم.

💢در طول این ۴۰ روز با عنایت به مطالبات مردم پس از مشاوره های فراوان نهایتاً زمینی در نظر گرفته شد که جهت احداث شهربازی لحاظ شود. جهت تملک این زمین که موقعیت مناسبی هم دارد از طرف معاونت امور اداری استانداری هم قول دادند که به عنوان استارت اولیه مبلغی را به شهرداری کمک نمایند، پیگیر هستیم تا پس از وصول این مبلغ در سال ۹۸ کلنگ زنی این پروژه را به انجام برسانیم و قصد نداریم که این پروژه را به عنوان پروژه ای طولانی مدت تعریف نمائیم و انشاا... در طول دوره پنجم شورای اسلامی شهر تکمیل خواهد شد.

💢با توجه به وقوع سیلاب در باغ فدک، در اسرع وقت با بسیج امکانات این پارک مجددا آماده بهره برداری خواهد شد.

💢در ابتدای سال ۹۸ از منظر خدمات شهری و ایجاد تسهیلات سفر سعی کردیم که خدمات متنوعی را داشته باشیم.

💢در گذشته سیلاب های شهری با شدت و سرعت کمتری به وقوع می پیوست چرا که سطح شهر نقاط نفوذپذیر بیشتری داشت ولی الان با توجه به این که سطوح شهر تبدیل به آسفالت، موزاییک بخش و غیره شده از جذب آب توسط زمین جلوگیری به عمل می‌آید و سبب می‌شود که روان آب های شهری سریع تر حرکت کنند و خسارات بیشتری را به زیرساختهای شهری وارد نمایند.

💢روزهای اول سال ۹۸ با هدایا و شاخه های گل به استقبال مسافران نوروزی رفتیم. امسال برخلاف سال های گذشته از اماکن شهرداری به عنوان ستاد اسکان استفاده کردیم از جمله مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری.

💢در زمان وقوع سیل با هماهنگی به عمل آمده با اداره هلال احمر، ورزشگاه های شهرداری همگی این آمادگی را داشتند تا در سالن های آنها چادرهایی برپا شود تا آسیب‌دیدگان  بتوانند اسکان موقت داشته باشند.

💢با توجه به وقوع خشکسالی های طولانی، بسیاری از اقداماتی که شهرداری تاکنون به انجام رسانده بود محکوم به جمع‌آوری بودند از جمله تقاطع های ۹۰ درجه ی مسیل ها باعث آسیب به زیرساخت های اصلی شهر شده بود و همچنین در مسیر هدایت و دفع آب های سطحی گره های زیادی ایجاد می گردید که نمونه بارز آن در انتهای خیابان بهارستان و ۳۰ متری شهید قاآنی ملاحظه شد.

💢نکته دیگر اینکه عدم توزیع متناسب روان آب ها در جداول سطح شهر بود بطوریکه در بعضی مناطق چندین برابر ظرفیت کانال های شهر آب هدایت می شود که معاونت محترم خدمات شهری با طرح نقشه اولیه خود، تمامی نقاط آسیب پذیر در سطح شهر را مشخص نمود و در فاصله بین بارندگی ها خیلی از این نقاط رفع مشکل شدند و با جانمایی کیسه های ماسه و قطع بتون نیوجرسی در حاشیه برخی کانال های شهری سعی کردیم تا خسارت کمتری به مردم وارد شود. از طرف دیگر مردم نیز با حفظ خونسردی خود و همکاری شبانه‌روزی با شهرداری سعی در کاهش خسارات وارده به زیرساخت های شهری را داشتند که از این بابت از تمامی شهروندان سپاسگزاری می نمایم.

💢میزان آخرین بارندگی در بروجرد ۱۳۰ میلیمتر می باشد که بارش قابل ملاحظه ای است که با تلاش شبانه روزی شهرداری آسیب زیادی به شهروندان وارد نشد هر چند آسیب زیادی به زیرساخت های شهری، کانال ها، پل ها و فضای سبز شهری وارد شد که البته این حداقل خسارتی بود که می‌توانست به شهر وارد شود.

💢با توجه به طی یک دوره خشکسالی طولانی، امکانات زیادی در اختیار شهرداری برای مقابله با سیلاب های شهری نبود در بازه زمانی بین دو سیل، تعمیرات اساسی و راه اندازی ماشین آلات سنگین را انجام دادیم و به روستاهای مجاور نیز توانستیم خدمات ارائه دهیم.

💢انشاءا... در نظر داریم تا در اولین اقدام مطالعات جامع روان آبهای سطحی در شهر بروجرد را به انجام برسانیم. عرض جداول در بخش های جنوبی شهر باید بیشتر باشد چراکه نیاز است تا دبی آب بیشتری را هدایت نمایند، درحالیکه عرض آن در بسیاری از نقاط جنوبی شهر کمتر از نقاط شمالی شهر است. همچنین در نقاطی که اصلا نیاز نیست درختکاری شده که کاشت این درخت ها در وسط مسیل ها، باعث ایجاد مانع در زمان بارندگی ها و وارد شدن خسارت به پلها و خانه های مردم شده است.

💢چنین اقدامات سلیقه ای در خصوص مسائل هیدرولوژی شهری، سبب هدر رفت سرمایه شهری شده است و حتماً بایستی هرگونه اقدام در جهت اصلاح مسیل ها بر مبنای یک مطالعه جامع جمع آوری روان آب های شهری صورت پذیرد که انشاءا... با صدور مصوبه لازم توسط شورای اسلامی شهر در اولین فرصت از مشاور ذیصلاح استفاده خواهد شد و تمام شهر مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و بر اساس چشم انداز طولانی مدت پنج ساله دفع آب های سطحی صورت خواهد پذیرفت.

 

Print
دی ان ان