18 آذر 1396

در 5 ماه گذشته امسال صورت گرفت: غرس 7 هزار اصله درخت شامل انواع ترون، رز، سرو، اسپیره، زرشک زینتی، اقاقیا و ...

💢 به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با توجه به آنکه توسعه ی فضای سبز یکی از عوامل زیبایی بصری و حفظ آسایش روحی شهروندان محسوب می شود، این سازمان اقدام به کاشت 7 هزار اصله درخت شامل انواع ترون، رز، سرو، اسپیره، زرشک زینتی، اقاقیا و ... در سطح شهر در 5 ماهه گذشته نموده است.

 

💢بر اساس این گزارش گلکاری گل های جعفری، آهار، بنفشه، کلم زینتی، گل داوودی به مساحت 5 هکتار، فرم دهی ترون ها و سوزنی برگ ها به مساحت 15 هکتار و علف زنی و بیل زنی و هوادهی خاک به مساحت 95 هکتار در رفیوژ بلوارها و ... از دیگر فعالیت های این سازمان در حوزه فضای سبز شهری بوده است.

 

💢 گفتنی است در مدت یاد شده، در راستای کاهش مصرف آب نیز این سازمان اقدام به حذف آبیاری از طریق تانکر و اجرای لوله گذاری برای آبیاری قطره ای به مساحت 20 هکتار نموده است که از آن جمله می توان به بلوارهای تختی، شهید ترابی در شهرک اندیشه و تپه شهدا (چغا) اشاره نمود.

 

💢توسعه و احداثات پارک، بلوار و قطعات فضای سبز به مساحت 40 هزار مترمربع نیز از دیگر اقدامات شاخص سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در 5 ماهه گذشته بوده است که بعنوان نمونه می توان در این حوزه از پارک شهید حججی، بلوار شهیدان صارمی و بلوار جانبازان فاز دوم (شهرک اندیشه) نام برد.

Print
دی ان ان