21 آذر 1396

جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بروجرد – سه شنبه مورخه 21 آذر 96

💢موضوع: تعیین تکلیف پسماندهای عفونی

 

💢میهمانان جلسه: مسئولین شبکه بهداشت، نماینده سازمان نظام پزشکی، مدیرعامل سازمان پسماند، مسئول خدمات شهری منطقه 1

 

💢اهم مطالب مطرح شده:

 

🔸تقریباً 220 مطب پزشکی در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد که اکثراً دارای زباله های عفونی بوده و می بایست نظارتی شایسته بر سلامت و نحوه جمع آوری و امحاء زباله وجود داشته باشد.

 

🔸جمع آوری زباله بر عهده شهرداری بوده اما بحث بی خطرسازی پسماندهای عفونی بر عهده شبکه بهداشت و درمان می باشد.

 

🔸در ادامه آقای دکتر ممدوحی معاونت شبکه بهداشت افزود: پسماندهای عفونی بر 3 قسم می باشد الف : زباله های شدیداً عفونی ب: زباله های عفونی ج: زباله های معمولی و کم خطر که همه این موارد توسط شبکه بهداشت بروجرد امحاء می شوند.

 

🔸وی در ادامه پیشنهاد کرد تا شهرداری با اجرای قرارداد با شبکه بهداشت نسبت به ساخت کارخانه زباله سوز ورود پیدا نماید.

 

🔸دکتر محمدی از سازمان نظام پزشکی نیز اظهار داشت: برای ساخت کارخانه امحاء زباله و خرید دستگاه زباله سوز حداقل به میزان 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

🔸آقای رضا کاظمیان در این جلسه با اشاره به قانون دفع زباله های بیمارستانی اظهار داشت: در مرحله اول می بایست زباله ها غیرعفونی شده و در مرحله دوم توسط شهرداری با خودروهای دارای ویژگی های خاص و نیروهای آموزش دیده و ساعات بخصوصی در روز در مکانی مناسب امحاء شوند.

 

🔸در پایان این جلسه مقرر شد ظرف مدت 1 هفته جلسه ای مابین شبکه بهداشت و درمان سازمان نظام پزشکی و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری جهت تصمیم گیری نهایی و ایجاد راهکاری مناسب جهت امحاء زباله های عفونی تشکیل شده و نتیجه برای تصمیم گیری و انجام اقدامات بعدی به شورای اسلامی شهر ارجاع شود

 

 

 

Print
دی ان ان