5 خرداد 1398

روز گذشته جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با دعوت از دکتر رحیم جافری شهردار بروجرد، روسای ادوار گذشته شورا آقایان موسوی ظفر و علیرضا مرادی و ریاست شوراهای استان آقای احمدرضا محمدی برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه، ریاست شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هم اکنون 20 سال از عمر شورای اسلامی شهر می گذرد و نبود روابط عمومی برای انعکاس عملکرد شوراها و عدم جذب سرمایه گذار را میتوان از اهم ضعف های شورا عنوان نمود.

 

وی در ادامه به بیان پروژه های شاخصی پرداخت که در این مدت 20 ساله در شهر به انجام رسیده و تصریح کرد: عدم جذب نیروی جدید در شهرداری، عدم صدور مجوز جهت احداث دکه و بازنشسته کردن تعداد زیادی از نیروهای شهرداری از جمله اقدامات مطلوبی است که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر صورت پذیرفته است.

 

حاج موسی نیکوکار در ادامه از برگزاری همایشی جهت گردهمایی و هم اندیشی اعضای شوراهای ادوار پیشین، نصب تصاویر روسای ادوار گذشته  شورا بر روی دیوارهای سالن ورودی ساختمان شورا؛ نامگذاری پارکی به نام شورای اسلامی شهر در بلوار پیامبر اعظم (ص) و تشکیل جلسه هم اندیشی با روسای ادوار گذشته شورا در دوره های زمانی شش ماهه خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه تله سیژ در تپه شهدا در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید و اجرای پروژه های زیپلاین و پل معلق نیز به تصویب این شورا رسیده است.

 

ریاست شورا همچنین از حل و فصل مشکلات پروژه های هشت بهشت و CNG با سرمایه گذار خبر داد و اظهار داشت:  انجام این امور همگی حاصل تلاش  تمامی اعضای شورای اسلامی شهر بوده است.

 

خانم چگنی نیز در این جلسه بر لزوم وجود سند چشم اندازی مکتوب برای شوراها تاکید کرد و گفت: در هنگام انعقاد قرارداد بایستی بررسی شود که سرمایه گذار، سرمایه لازم را جهت تکمیل پروژه در اختیار داشته باشد.

 

دکتر بهنود نیز در این جلسه با اشاره به هجمه های موجود در فضای مجازی اظهار داشت: استفاده از تجربیات روسای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر می تواند در این زمینه سودمند باشد.

 

 وی در ادامه گفت: با وجود رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، فشار افکار عمومی بر روی عملکرد شورا زیاد بوده و رصد لحظه به لحظه رسانه ها، انتظارات از شورا را افزایش داده است.

 

دکتر پرهام در این جلسه با نقل قولی از نیوتن مبنی بر اینکه: اگر می توانیم افق های دور دست را ببینیم، به دلیل ایستادن برروی شانه های غول های (پیشینیان) قبل از خودمان بوده است عنوان کرد: باتوجه به اینکه شورا خانه مردم محسوب می شود، باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم .

 

وی در ادامه افزود: اگر می خواهیم توسعه پیدا کنیم باید به دنبال حذف یکدیگر نباشیم و با پند گرفتن از تجربیات گذشته بتوانیم در کنار یکدیگر کار کنیم.

 

آقاي محمدي نیز در این جلسه گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر این انتظار می رود که با یکدیگر وحدت و انسجام بیشتری داشته باشند و بصورت فراجناحی عمل کنند. وی در ادامه گفت: يكي از فعالیت های خوب در دوره چهارم شوراي عالي استان اين بود كه يك عضو شورا در كميته انطباق حضور داشت .

 

آقای علیرضا مرادی با اشاره به عملکرد مناسب و برنامه های آینده دار دوره پنجم شورای اسلامی شهر گفت: در دوره سوم شورای اسلامی شهر همواره تلاش بر این بود طرحی که منافع مردم در آن وجود دارد، در اولویت قرار گیرد و اعضای شورای به صورت یک تیم منسجم فعالیت می کردند.

 

آقای موسوی ظفر نیز در این جلسه خواستار حمایت اعضای شورای شهر از برنامه های شهردار شد و گفت: هم اکنون مردم از فعالیت های شهرداری رضایت دارند و آینده خوبی را برای شهر پیش بینی می کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده و نارضایتی مردم نسبت به زیر گذرمیدان قیام گفت: تاکنون تنها فاز اول از پروژه ساماندهی میدان قیام به انجام رسیده و در صورتیکه اعتبار لازم برای اجرای سه فاز دیگر این میدان تامین و این پروژه بطور کامل اجرایی شود، شاهد حل مشکلات ترافیکی این میدان خواهیم بود .

 

موسوی ظفر با تاکید بر اینکه در صورت پر کردن این زیر گذر بیت المال تضییع خواهد شد خاطر نشان کرد: شهرداری می تواند از ظرفیت و پتانسیل حریم امامزاده جعفر(ع) به عنوان یک درآمد پایدار استفاده نماید.

 

 وی در ادامه پیشنهاد داد جهت جذب بهتر گردشگر، شهرداری نسبت به ایجاد زیر ساخت های لازمه و نصب تابلوهای راهنمایی و جهانگردی در سطح شهر اقدام نماید. راه اندازی کارخانه بازیافت زباله جهت اشتغال زایی از دیگر پیشنهادات رئیس اسبق شورای اسلامی شهر بود.

 

شهردار بروجرد نیز با تشکر از فعالیت های روسای ادوار گذشته شوراهای اسلامی شهر گفت: بایستی پس از انجام انتخابات نیز مطالبه گری و پیگیری نقاط قوت و ضعف اعضای منتخب شورا ادامه داشته باشد.

 

دکتر رحیم جافری عملکرد کلی اداور گذشته شوراها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نباید سعی داشته باشیم که با نفی دیگران عملکرد خود را تثبیت نمائیم.

 

وی در ادامه عدم رسیدگی به بافت های فرسوده شهری را از جمله موارد مغفول مانده در سالیان قبل توسط شهرداری عنوان کرد و گفت: متاسفانه مسائلی در شهرداری وجود دارد که می بایست در همان ابتدا مرتفع شده بود واکنون گریبانگیر ما نباشد و به انجام کارهای بزرگتری فکر کنیم.

 

شهردار بروجرد در ادامه مصالح بکار رفته و مکان نمایی پل ورودی شهرک مشاغل مزاحم، ایجاد مسیل توسط کمربندی رینگ جنوب، نبود المان مناسب برای میدان آیت الله بروجردی، سازه بتنی رها شده ساختمان اداری شهرداری مرکزی، نواقص کانال های دفع آبهای سطحی از جمله کانال بهارستان که درون آن درخت کاشته شده است، پل عابر پیاده میدان شهدا، پروژه هشت بهشت که باعث از بین رفتن باغات شهر شده اند، عدم وجود شهرک مشاغل مزاحم برای شهری با وسعت بروجرد، زمین های تعاونی شبکه بهداشت که در مسیر رودخانه قرار گرفته اند، ارائه خدمات شهری به ناحیه منفصل جهان آباد که هنوز کد روستایی دارد را از جمله مواردی و مشکلاتی عنوان نمود که نبایستی هم اکنون شهرداری با آن مواجه باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چرا شهرداری باید بدهی سال های گذشته را پرداخت کند در صورتیکه می توانست با رعایت مهندسی مالی به اندازه دارایی و درآمد خود پروژه تعریف و اجرا نماید.

Print
دی ان ان