1 تیر 1398

معاونت امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری: هم اکنون تعداد 20 پروژه بزرگ و کوچک در نقاط مختلف این شهر فعال است.

مهندس پاپی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در طی 6 ماهه گذشته برخی طرح های مهم نیز به اتمام رسیده است که بهسازی نهر طهیج، خط کشی خیابان های سطح شهر به طول 150 کیلومتر، ساماندهی پل ورودی کوی پزشکان و احداث زیرگذر ورودی شهرک نیاوران از جمله این موارد می باشند.

اجرای 6 میلیارد و 900 میلیون تومان روکش آسفالت در سال جدید

از دو هفته گذشته با توجه به بهسازی معابر ورودی شهر و درخواست های متعدد شهروندان، شهرداری اقدام به به اجرای پروژه گسترده آسفالت ریزی در سطح شهر نموده که فاز اول اجرای آن از بلوار امام (ره) آغاز شده است.

وی در ادامه از اجرای دیواره سنگی دریاچه چهارم باغ فدک با پیشرفت فیزیکی 65 درصد، اجرای آسفالت در مناطق هدف به مساحت 5500 مترمربع، اصلاح ارتفاع و همسان سازی جداول بلوار تختی و در ادامه دیگر بلوارهای سطح شهر، احداث زیرگذر ورودی به شهرک مشاغل مزاحم با اجرای 20 هزار مترمکعب خاکبرداری و 8 هزار مترمکعب سنگ کاری با نمای مالن را از اهم پروژه های در دست اقدام این حوزه بر شمرد.

معاونت امور زیربنایی و ترافیکی پروژه های تله سیژ، زیپلاین و المان و احداث آبنما و مسیرهای دسترسی در تپه چغا، کفپوش پارک مادر و بتن ریزی پارک شهید شمسه، احداث پارک در مسکن مهر، اجرای جداول نهری در اراضی 32 هکتاری، اجرای کفپوش در خیابان های اوستای جنوبی، شهید رجایی و شهرداری، پل دسترسی به کوی پزشکان، بتن ریزی در کوچه های سطح شهر، بهسازی دیواره نهرهای طهییج و ماءالشهر را از دیگر پروژه های عمرانی فعال در سطح شهر عنوان نمود.

مطالعه و طراحی بیش از 25 پروژه شهری در 6 ماهه گذشته

معاونت امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری گفت: در 6 ماهه گذشته بیش از 25مورد پروژه عمرانی و ترافیکی در اداره طراحی این معاونت مطالعه و طراحی شده است.

مهندس پاپی در ادامه افزود: از این تعداد پروژه بیش از 10 مورد آن در حال انجام و یا به مرحله اجرا رسیده است که از آن جمله می توان به طراحی سرای محله و ورزشگاه روباز در پارک مادر، طراحی فرهنگسرای شهرداری در محل شورای اسلامی شهر، طراحی سالن همایش های شهرداری و طراحی پارک جنگلی شهید بهشتی اشاره نمود.

در این مدت 4 المان شهری نیز ترسیم و طراحی شده است که المان «من بروجرد را دوست دارم» و المان سردرب ورودی و خروجی بازارچه میوه و تره بار از جمله این موارد می باشند.

معاونت امور زیربنایی و ترافیکی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 10 پروژه مطالعاتی در اداره طراحی در حال مطالعه و اقدام می باشد که بهسازی و مناسب سازی پیاده راه خیابان جعفری و فروشگاه شهرداری از اهم این موارد است.

نصب 130 عدد تابلو و علائم ترافیکی در سطح شهر در 6 ماهه گذشته

معاونت امور زیربنایی و ترافیکی ضمن بیان مطلب فوق افزود: اجرای 16 عدد سرعتکاه، خط کشی 150 کیلومتر از سطح شهر، 8 مورد اصلاح هندسی معابر سطح شهر جهت روانسازی ترافیک از جمله در بلوار تختی، تقاطع بلوار امام حسن عسکری (ع)، میادین المپیک، موهنورد و ... ، احداث چهارراه جدید در خیابان شهید رجایی (جنب بیمارستان شهید چمران) نصب 5 دستگاه فرمان، 12 شمارشگر ترافیکی و 25 دستگاه چشمک زن از جمله موارد به انجام رسیده در مدیریت ترافیک این حوزه در 6 ماهه گذشته بوده است.

پاپی در ادامه از آغاز بکار مسیر ویژه تردد اتوبوس در حدفاصل میادین قیام و صفا خبر داد و افزود: در همین راستا و به منظور روان سازی ترافیک این خیابان 40 عدد تابلو توقف ممنوع نیز نصب شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح آزمایشی ترافیک در اسفند ماه 2 سال گذشته توسط شهرداری اشاره نمود و اذعان داشت: با استفاده از نظر مشاور در 15 روز انتهایی سال طرح آزمایشی ترافیک در خیابان های صفا و شهدا در 2 سال گذشته به اجرا درآمد که این شهرداری در حال آماده کردن زیرساخت های لازم برای دائمی نمودن آن است.

معاونت امور زیربنایی شهرداری با اشاره به افزایش تعداد خودروها و جمعیت و عدم امکان تعریض معابر اصلی هسته مرکزی شهر، افزود: تنها راهکاری که پیش روی متولیان برای رفع این مشکل وجود دارد، اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر است که طی آن عبور و مرور خودروهای شخصی در ساعاتی مشخص در این معابر ممنوع می باشد.

وی در انتها با اشاره به بازخورد مثبت این طرح و کاهش محسوس ترافیک میدان قیام و بازار اصلی در مدت زمان اجرای این طرح گفت: برای امکان دائمی نمودن این طرح می بایست زیرساخت های لازم و پایش تصویری مورد نیاز با همکاری پلیس راهور به اجرا درآید.


 

Print
دی ان ان