8 مرداد 1398

طرح تفکیک از مبدأ زباله در بروجرد کلید می‌خورد

رضا کاظمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: رایزنی‌ها و اقدامات اولیه با یکی از شرکت‌های باتجربه در حوزه تفکیک زباله از مبدأ انجام شده و کار در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی با اشاره به احراز صلاحیت مالی و کاری شرکت یاد شده خاطرنشان کرد: با شروع اجرای طرح تا پیش از پایان امسال، مسائل دیگر از جمله نحوه و زمان اجرا و پوشش همه مناطق سطح شهر مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد  در پاسخ به سوالی مبنی بر ضمانت اجرای قطعی طرح تفکیک زباله و عدم تکرار تجارب ناموفق سال‌های پیشین بیان کرد: شهرداری به دنبال اجرای کامل و موفق طرح و کسب رضایت شهروندان است.

کاظمیان از میانگین تولید روزانه ۱۶۰ تا ۲۳۰ تنی زباله در بروجرد خبر و ادامه داد: از این مجموع قریب به ۳۰ درصد زباله‌ها خشک و مابقی تر است.

وی با اشاره به اجرا و تداوم فعالیت‌ها و برنامه‌هایی با هدف فرهنگسازی در زمینه دفع زباله و اجرای موفق طرح تفکیک از مبدأ در بروجرد گفت: یکی از اصول اولیه ضامن اجرای این طرح، ارتقاء فرهنگ عمومی در خصوص تولید و جداسازی زباله‌ها است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص نحو رعایت استانداردها در دفن زباله در سایت زباله بروجرد گفت: با ایجاد ترانشه، آهک‌ریزی، دفن، آهک و خاک‌ریزی مجدد دفن زباله تا حدود زیادی به صورت اصولی انجام می‌شود.

کاظمیان البته رعایت همه استانداردها برای این منظور را مستلزم ایجاد استخر شیرابه دانست و افزود: برای این منظور به اعتبارات زیادی نیاز است که در حال حاضر در توان مالی شهرداری نیست.

وی بیان کرد: البته با آهک‌ریزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از نفوذ شیرابه زباله‌ها به منابع آبی زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد با ناکافی خواندن گستره فضای سایت ۱۳.۵ هکتاری سایت زباله در بروجرد، تاکید کرد: پیگیری‌ها به منظور الحاق زمین ۱۹.۵ هکتاری به این سایت در حال انجام است، تا از این طریق به دنبال تخصیص اعتبار لازم به منظور دیوارکشی این سایت باشیم.

کاظمیان در ادامه در خصوص چگونگی دفع و دفن بهداشتی زباله‌های عفونی و بیمارستانی عنوان کرد: با جمع‌آوری زباله‌های مطب‌ها و مراکز درمانی و انتقال آن‌ها به دو بیمارستان‌ این شهرستان، ابتدا کار بی‌خطرسازی و سپس دفن بهداشتی آنان انجام می‌شود. / خبرگزاری فارس و رصدنیوز

 

Print
دی ان ان