16 آذر 1398

شهردار بروجرد خبر داد: در سال جاری ۲۰ کیلومتر لوله اندازی جهت اجرای آبیاری تحت فشار صورت گرفته است

شهردار بروجرد در مراسم کاشت نهال که امروز در پارک جنگلی شهید بهشتی برگزار شد، توسعه فضای سبز را نسخه شفابخش زندگی شهری نوین عنوان کرد و افزود: درخت و درختکاری یکی از شاخصه های توسعه پایدار هر جامعه ایست که باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی، معضلات مربوط به سیلاب ها و ... می شود.

دکتر جافری در ادامه افزود: در سال گذشته شهرداری بروجرد با توجه به اعتقاد راسخی که نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی دارد، حدود ۲۰ کیلومتر آبیاری قطره ای را در بلوارها و فضاهای سبز شهری توسعه داده است.

وی در ادامه نوید این موضوع را داد که تا پایان سال جاری تپه چغا به تپه ای سبز تبدیل شود که این امر می تواند نقش بسزایی را در جذب گردشگر داشته باشد.

شهردار بروجرد در ادامه از شهروندان بروجردی درخواست کرد تا ارگان های زیربط را در اجرای پروژه «شهر سالم» یاری نمایند.

دکتر رحیم جافری در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرحی جامع، مجموعه پارک جنگلی شهید بهشتی به مقصدی گردشگری برای جذب گردشگران داخل و خارج از استان تبدیل شود.

گفتنی است در مراسم نهال کاری که امروز ۱۴ آذر ماه در پارک جنگلی شهید بهشتی به انجام رسید، ۲۰۰۰ اصله نهال سرو نقره ای، سنجد و داغداغان در مساحتی بالغ بر نیم هکتار با هدف: «جلوگیری از تعرض و تغییر کاربری محدوده پارک»، «افزایش سرانه فضای سبز»، «جلوگیری از انتشار گرد و غبار» و «ترویج فرهنگ کاشت نهال» توسط مسئولان و شهروندان علاقمند به محیط زیست کاشته شد.

Print
دی ان ان