30 آذر 1398

نقشه راه و برنامه های آتی سازمان مدیریت پسماند توسط شهردار محترم در جلسه شورای این سازمان ترسیم شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری؛ شهردار بروجرد روز چهارشنبه مورخ 27/9/98 در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح شهر را باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی نمود، اظهار داشت: شهرداری در مرحله اول باید نسبت به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای جمع آوری پسماندهای ساختمانی اقدام نماید و در صورتیکه شرکتی حائز شرایت لازم برای انجام این مهم شناسایی نشد، شهرداری رأساً خود متولی این امر خواهد شد.

دکتر رحیم جافری با تاکید بر لزوم مکانیابی محلی جدید برای تخلیه نخاله های ساختمانی گفت: باید گشت های بازرسی سازمان مدیریت پسماند برای کنترل و نظارت بر نحوه تخلیه پسماند های ساختمانی سطح شهر تشدید گردد.

«توزیع باکس های تفکیک زباله در بین ادارات و حتی آپارتمان های سطح شهر»، «شناسایی افراد زباله گرد و ساماندهی و استفاده بهینه از ظرفیت ایشان برای اجرای موفق طرح های مدیریت پسماند» و «اخذ بهای خدمات از کارخانجات دارای زباله خاص طبق ماده 77 قانون شهرداری ها» از دیگر سرفصل های مورد تاکید شهردار بروجرد در این جلسه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت کامل از تعمیر ناوگان موتوری این سازمان اظهار داشت: می بایست «کمیسیون تعیین خسارت» در سازمان ها تشکیل شده و در صورت بروز خسارت به خودروهای سازمان، در اثر سهل انگاری و یا بصورت تعمدی وجه مورد نیاز برای تعمیر خودرو معیوب توسط فرد خاطی تامین شود.

دکتر رحیم جافری در ادامه با تاکید بر لزوم استقلال مالی سازمان ها گفت: حصول خود کفایی مالی برای سازمان ها امری محقق شدنی است و سازمان های تابع می بایست در جهت درآمد زایی و فعال نمودن کدهای درآمدی خود حرکت کنند.

شهردار بروجرد در انتهای سخنان خود با اشاره به ضرورت «الگو برداری از آخرین نمونه های موفق در اجرای طرح های تفکیک از مبدأ»، « نصب سیستم مکانیابی جغرافیایی(GPS) بر روی خودروهای حمل فاضلاب شهری توسط اصناف مربوطه»، «رعایت بیشتر نظم و انضباط اداری در حوزه های مختلف اداری سازمان» و «قانونمداری» تصریح کرد: بزرگترین هدف شهرداری ارتقاء سطح خدمات شهری می باشد و می بایست بروجرد را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم و فرهنگ سازی جهت ایجاد شهری زیبا و عاری از زباله در تحقق این امر نقش بسزایی خواهد داشت. 

Print
دی ان ان