25 تیر 1398

پیرو دعوت هفته گذشته حاج عباس گودرزی و شهردار بروجرد صوت پذیرفت: سفر دکتر پژمان معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری به بروجرد

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری روز دوشنبه در جریان سفر به بروجرد از طرح‌های بازآفرینی این شهرستان، سه راه جعفری و امامزاده جعفر (ع) بروجرد بازدید کرد و در جریان روند امور قرار گرفت.

مشاور پروژه پیاده راه سازی سه راه جعفری بروجرد انتخاب می‌شود

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما طبق نشستی که با شهرداری بروجرد در مورد چند پروژه بازآفرینی که برای شهر تعریف شده داشتیم و با توجه به ابهاماتی که در اجرا وجود داشت در بروجرد حضور یافتیم، اظهار داشت: در رابطه با ابعاد پروژه و منابع مالی مورد نیاز که فراتر از مقدار رقم تأمین شده بود بحث‌هایی شد و در نهایت قرار بر بازدید شد تا از نزدیک پروژه را ببینیم و ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پروژه بازآفرینی سه راه جعفری بروجرد نیازمند به یک کار مشاوره دقیق و کامل است و کار انجام شده در حد قابل قبول نبود، تصریح کرد: فردا انتخاب مشاور انجام و قرارداد بسته می‌شود تا در مدت کوتاهی طرح را تهیه کنند و برآورد دقیقی از هزینه‌ها داشته باشیم.

حمایت از طرح توسعه‌ای امامزاده جعفر (ع) بروجرد

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان هم در مورد امامزاده جعفر (ع) برای بحث‌های توسعه‌ای نظراتی داشتند که بازدید شد، قرار شد مشاوری که دارد را فردا دعوت کنیم نتیجه مطالعات را بیاورند و اگر تصویب شد برای کمک به این بخش اقدام شود.

پژمان با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم از بافت فرسوده هم نوسازی داشته باشیم، چند قطعه زمین را در بروجرد بازدید کردیم تا کار تولید مسکن را بتوانیم در فرجه کوتاه یک تا دو ماهه آغاز کنیم، گفت: امیدواریم در تداوم این اقدام فرصتی شود واحدها را به ساکنان واحدهای نامناسب بدهیم و عرصه آنها را در اختیار بگیریم.

وی با بیان اینکه برای نوسازی بافت‌های فرسوده تأمین اعتبار کرده ایم و تسهیلات ارزان قیمت می‌دهیم، تصریح کرد: مردم باید بیایند از شهرداری پروانه بگیرند و می‌توانند در سامانه‌های ایجاد شده ثبت نام کنند و برای دورانی که می‌خواهند خانه خود را تخلیه کنند ودیعه مسکن بگیرند و برای ساخت خانه نیز تسهیلات مسکن بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عمومی مشابه خیابانی که پیشنهاد پیاده راه شده یا امامزاده جعفر (ع) مستلزم همکاری دولت و مردم و مدیریت شهری است. مردم باید تشریک مساعی جدی داشته باشند.

پژمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری در کشور گفت: ۲۷۰۰ محله داریم در کل کشور برای اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب شده که این تعداد در قالب ۱۴۰ هزار هکتار عرصه بازآفرینی می‌شود.

۸۰۰ پروژه بازآفرینی را در جریان ساخت است

وی با بیان اینکه این محلات در ۵۴۳ شهر کشور قرار دارند و ‬جمعیت بیست میلیون نفری را شامل می‌شوند، تصریح کرد: در ‬اولین گام ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان برای کسانی که می‌خواهند واحدهای خود در محلات و بافت‌های فرسوده را نوسازی کنند اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه منابعی هم برای ودیعه مسکن می‌دهیم، افزود: در محدوده این طرح‌ها و محلات غیر از نو شدن خانه، ۸۰۰ پروژه بازآفرینی را در جریان ساخت داریم.

پژمان خاطرنشان کرد: از محل منابع دولت ۱۵۰۰ پروژه در دست آغاز عملیات و انعقاد قرارداد است و در مجموع ۲۳۰۰ پروژه در جهت بهبود شرایط زندگی مردم در بافت‌های فرسوده در دستور کار است.

وی یادآور شد: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود که علاوه بر این میزان ۲۰ میلیون تسهیلات با سود ۱۸ درصد هم در نظر گرفته شده است. / ایرنا
 

Print
دی ان ان