8 اردیبهشت 1398

پیام تبریک شهردار بروجرد به مناسبت فرارسیدن روز شوراها

بسم ا... الرحمن الرحیم

و امرهم شورا بینهم

مشورت يکی از ارکان مهم سلامت تصميم گيری هاست. امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: «هیچ جماعتی با هم مشورت نکردند مگر آنکه به راه درست راهنمایی شدند»

نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذاری عینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردید بیانگر تاثیر جدی تر مردم در اداره امور شهر و روستا است و کمترین نقش این روز ، عطف توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی چند دوره فعالیت خود، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری هر شهر و روستا بدست آورده است .

بی تردید همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

واضح است که اصل شوراها یکی از اصول مترقی و روشن قانون اساسی است که منبعث از آیات نورانی قرآن و احادیث پیامبر اعظم(ص) سرچشمه های زلال آموزه های دینی ماست که به یمن استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی جامه عمل پوشیده و امروزه هزاران نفر در کسوت مقدس این سمت اجتماعی در جای جای میهن عزیز اسلامی به انجام امور مردم مشغول اند و کارنامه ا ی درخشان را در فرادید ما قرار داده اند.

اینجانب اين روز با شکوه را به همه‌ی اعضای شوراهاي اسلامي شهرها به‌ ويژه به اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر بروجرد که با وظيفه‌شناسی در حل مشکلات شهر تلاش می‌نمايند و با امانت وکفايت برای نيل به جامعه‌ی شهروند مدار خالصانه کوشش می‌نمايند، تبريک و تهنيت عرض می نمایيم .

رحیم جافری-شهردار بروجرد

Print
دی ان ان