7 خرداد 1398

برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام‌ شهرداری بروجرد توجیه اقتصادی ندارد

💢دکتر رحیم جافری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در طول سه ماه اخیر بسیاری از مشکلات شهرداری بروجرد مانند مشکلات ساختاری و پرسنلی شهرداری بروجرد، پرداخت حدود هفت ماه حقوق معوقه کارگران و چهار مرحله از حقوق بازنشستگان و تقریباً به‌روزکردن پیمانکار خدمات شهری را در برنامه خودمان داشته‌ایم.

💢وی افزود: خوش‌بختانه ما برای رفع مشکلات شهرداری بروجرد هیچ مِلک یا زمینی را به فروش نرسانده‌ایم و اخیراً هم مزایده‌ای انجام شده که هنوز نتیجه آن مشخص نشده‌است.

💢شهردار بروجرد ضمن اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر عنوان کرد: یکی از بحران‌هایی که مدیریت شهری بروجرد را تحت‌الشعاع قرار داده پروژه‌های نیمه‌تمامی‌ست که در سطح این شهر مشاهده می‌شود، پروژه‌هایی سنگین و هزینه‌بری که برای اجرای آن‌ها اصلاً مطالعه‌‌ای انجام نشده‌است، عمر برخی از این پروژه‌ها به یک دهه می‌رسد و هم‌چنان در سطح شهر رها شده‌اند.

💢وی بیان کرد: پروژه ساختمان اداری شهرداری بروجرد، پروژه پل میدان شهدا و پروژه زیرگذر میدان امام‌خمینی (ره )، پروژه‌هایی هستند که هیچ توجیه فنی، اقتصادی و اجتماعی برای اجرای آن‌ها وجود ندارد و هم‌چنین پروژه طولانی‌مدت تله‌ستیژ و مجموعه مشاغل مزاحم شهری باید بررسی شوند، هم‌چنین در ضلع شرقی شهر بروجرد پروژه معروف هشت‌بهشت را داریم که عملاً برای آن کاری از پیش نمی‌برند و تمام اینها مشکلاتی هستند که به‌نوعی گریبانگیر مردم و مدیریت شهری شده‌ و باعث می‌شود که عملاً راهی برای توسعه و ارتقای شهری نداشته باشیم.

💢 دکتر جافری گفت: یکی از پروژه‌های خوب و نیمه‌تمام در بروجرد مجموعه مهرگان است که مردم این شهر خاطرات خوبی از این پارک دارند، قرار بود با اجرای هتل 14طبقه در این پارک به زیرساخت‌های توسعه، کسب درآمد، اشتغال‌زایی و جذب گردش کمک شود ولی این هتل ساخته نشد، زمین را به‌صورت غیرقانونی واگذار کرده‌اند و این زمین دوباره به‌صورت غیرقانونی به شخص واگذار شده و به‌جای اینکه هتل ساخته شود فقط یک تالار برای کسب درآمد شخصی احداث شده آن هم بدون اینکه ریالی تا این زمان به شهرداری پرداخت شود؛ این موضوع در ابتدای سال 98 پیگیری و توافقنامه‌ای تنظیم شد که در حال وصول مطالبات مربوط به شهرداری هستیم. / تسنیم

Print
دی ان ان