15 اردیبهشت 1398

آیین نکوداشت فعال محیط زیست بروجردی، آقای جواد قریب با حضور شهردار، اعضای محترم شورای اسلامی شهر، دیگر مسئولان ذیربط و فعالان محیط زیستی در تالار دکتر زرینکوب برگزار شد.

💢شهردار بروجرد در این مراسم که به همت آقای فریبرز محسنی ریاست کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: احترام به زمین از فرهنگ نیاکان ما نشأت می‌گیرد و ضروری است که تمام تلاش خود را در این حوزه حتی در انجام کارهای کوچک روزمره به انجام رسانیم.

💢دکتر رحیم جافری در ادامه افزود: متاسفانه انسان‌ها در فعالیت‌های روزمره خود از وسایل نوینی استفاده می نمایند که غیر قابل تجزیه و بازیافت بوده و این وظیفه بر دوش تک تک افراد جامعه است تا با استفاده بهینه و حداقلی از اینگونه وسایل سهم خود را در حفظ محیط زیست ایفا نمایند.

💢شهردار بروجرد در ادامه اظهار داشت: آلاینده های متنوعی که در سبک زندگی مدرن انسان‌ها وجود دارد بر اخلاق اجتماعی افراد نیز تاثیر گذاشته و افراد را خشن تر، تندخوتر و آشفته تر ساخته است.

💢دکتر رحیم جافری اضافه کرد: متاسفانه انسان ها روز به روز با تخریب محیط زیست و سبک جدید زندگی شهرنشینی خود بیشتر با طبیعت در گیر می‌شوند که اثرات آن در طبیعت در حال هویدا شدن می باشند.

💢وی تصریح کرد: بایستی همگی با عزمی جدی به سهم خود از محل زندگی و شهر خود شروع کنیم و از افرادی مانند آقای غریب الگو برداری نمائیم.

💢شهردار بروجرد در ادامه اظهار داشت: حال که به ناچار مجبور به استفاده از وسایل تجزیه ناپذیری مانند پلاستیک، باطری و غیره در زندگی روزمره خود هستیم، این وظیفه را داریم تا به گونه‌ای رفتار کنیم که کمترین آسیب به طبیعت وارد شود.

💢شهردار بروجرد در ادامه گفت: در شهر بروجرد روزانه در حدود ۲۰۰ تا ۲۴۰ تن زباله تولید می‌شود که از سرانه تولید زباله کشور که حدود ۵۰۰ گرم برای هر فرد می باشد، 300 گرم نیز بیشتر می باشد و این درحالیست که این حجم از زباله نیز متأسفانه با رعایت اصول فنی دفن و بازیافت نمی شود.

💢دکتر جافری در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری بروجرد در نظر دارد تا به منظور تفکیک زباله های خشک از تر در محلات مختلف کیوسک هایی را نصب نماید.

💢وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر هستیم تا با دعوت و فراخوان از سرمایه گذار بتوانیم کارخانه کمپوستی را راه اندازی نماییم ولی تا آن زمان اگر بتوانیم با فرهنگ سازی در بین شهروندان زباله های خشک را جمع آوری کنیم، کمک شایانی به مسائل محیط زیستی نموده ایم که برای اجرای این طرح نیازمند همکاری شهروندان و NGO ها هستیم.

💢شهردار بروجرد در ادامه افزود: در نظر داریم تا جمع آوری زباله های شهر را از طریق پیمانکاران بخش خصوصی انجام دهیم لذا با مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد تا از بخش خصوصی توانمندی در این حوزه استفاده شود. خواسته ما از شهروندان آن است که زباله ها را به موقع در درب منازل قرار دهند.

💢شهردار بروجرد در انتها از تمامی شهروندان خواست تا اگر پیشنهاداتی را در حوزه حفظ محیط زیست شهری دارند در روزهای دوشنبه که مخصوص ملاقات مردمی شهردار می باشد، آن را مطرح نمایند.

💢ایراد سخنرانی توسط آقایان محسنی و کبود جامه، نمایش فیلم بادیگارد زمین و تجلیل از فعالان محیط زیستی از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

Print
دی ان ان