25 خرداد 1398

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بروجرد مطرح کرد: تعین تکلیف کرایه تاکسی در بروجرد، طراحی کارتهای الکترونیکی برای پرداخت کرایه تاکسی و عدم همکاری دستگاه های ذیزبط برای اجرای طرح ترافیک

 حسن غیاثوند امروز در نشست خبری با اشاره به تعهد مدیران سابق تاکسیرانی مبنی بر ثابت ماندن نرخ کرایه تاکسی تا دو سال اظهارداشت: باتوجه به افزایش حدود ۱۰۰ درصد قیمت لوازم یدکی از سال گذشته تا کنون افزایش نرخ کرایه تاکسی باید اعمال شود براين اساس در سال جاري تقاضاي افزايش قيمت كرايه را داده شد که مورد توافق شهردرادي و شورا قرار گرفته و منتظر راي  کمیته انطباق فرمانداری برای تصویب نهایی است.

وی افزود: پیشنهاد كرايه جدید برای هر مسیر با تاکسی هزار و برای هر دو مسیر ۱۸۰۰ تومان و برای اتوبوس ۸۰۰ تومان به صورت نقدی و 700 تومان با کارت اتوبوس در نظر گرفته شده است که ظرف دو هفته آینده تعین تکلیف می شود و به اطلاع عموم شهروندان می رسد.

این مسئول از طراحی کارتهای الکترونیکی برای پرداخت کرایه تاکسی  در بروجرد خبرداد و عنوان کرد: این کارت های الکترونیکی آماده شده و رانندگان با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند دو سیم کارته می توانند هزینه کرایه تاکسی را به صورت الکترونیکی از مسافران با کارتهای طراحی شده دریافت کنند و برای اینکه رانندگان بتوانند گوشی تلفن همراه مناسب را تهیه کنند با همکاری بانکها قرار است مبلغ 3 میلیون تومان وام قرض الحسنه به رانندگان متقاضی برای خرید گوشی هوشمند پرداخت شود.

به گفته وی در فاز نخست این طرح ۲۰۰ تاکسی ثبت نام کرده اند که از مزایای پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی و اتوبوس سرعت و عدم نیاز به پول خورد در پرداخت است و این طرح برای نخستین بار در غرب کشور قرار است در شهر بروجرد اجرایی شود. 

غیاثوند با اشاره به تخلفات حوزه تاکسی رانی بیان کرد: تیم بازرسی ما با تیم بازرسي تعزیرات همسو هستند و چنانچه تاکسی تخلفی کند و یا کسی به بازرسی مراجعه کند حتما برخورد می‌شود و به صورت نامحسوس هم خودمان بر فعالیتشان نظارت می کنیم.

وی توصیه ای هم به شهروندان داشت و از آنها خواست برای امنیت بیشتر و نیز پیگیری متخلفان در صورت وقوع هرگونه تخلفی از تاکسی های شهري با پلاک "ت" که مخصوص مسافركشي در سطح شهر هستند استفاده نمایند و از تاکسی هایی با پلاك "ع" که مخصوص تردد بین شهری است و مسافرکشی درون شهری با آنها ممنونع است استفاده نکنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بروجرد با هشدار به شهروندان نسبت به بی توجهی به تردد با خودروهای شخصی و یا تاکسی های کرایه ای برون شهری و سرویس های مدارس غیر رسمی گفت: هیچ یک از خودروهای تاکسی کرایه ای زیر نظر تاکسیرانی نیست و باید خارج از شهر کار کنند و در صورت وقوع هرگونه تخلفی نمیتوان با آنها برخورد کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تاکسی های کرایه ای و خودروهای شخصی مسافر کش از شهرهای اطراف برای مسافرکشی به این شهر می آیند، افزود: قيمت تاکسی در بروجرد گران است به همین دلیل رانندگان از دیگر شهرها تاکسی می خرند و در بروجرد مسافرکشی می کنند علاوه بر این مسافرکش های شخصی به صورت غیر قانونی کار می‌کنند و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ دستگاه توقیف می شود.

غیاثوند نبود یک طرح ترافیک جامع در شهر را یکی از معضلات بروجرد دانست و اضافه کرد: ۱۸۶۰ دستگاه تاکسی و بروجرد فعالیت می کنند که کمتر از ۵ درصد از آنها فرسوده هستند و ۴ برابر تاکسی ها، خودروی شخصی در این شهر تردد می کند که برخی از آنها اقدام به مسافرکشی می کنند.

وی از شهروندان خواست تخلفات مشاهده شده در حوزه مسافرکش ها را به این سازمان گزارش دهند تا متخلفان مورد پیگیری قرار گیرند و توضیح داد: حیطه وظایف ما نظارت است و برخورد با خودروی شخصی در حیطه وظایف ما نیست و ما اگر برخورد کنیم و حکم دادستانی را نداشته باشیم خلاف كرده ایم و این امر در حیطه وظایف پليس راهور است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر با انتقاد از عدم همکاری دستگاه ها گفت:حمایتی از طرح ترافیک نشد از سویی در هسته مرکزی شهر  مغازه داران خودروهایشان را در خیابان پارک می‌کنند و این خود عاملی برای تشدید ترافیک است و اگر نمی توانیم طرح ترافیک را درست اجرا کنیم به جای ماشین های پارک شده باید خط ویژه راه اندازی شود  تا از فضای بلا استفاده، استفاده بهینه شود که این کار به صورت آزمایشی در خیابان صفا انجام شده و موفق بوده است.

Print
دی ان ان