25 اردیبهشت 1398

دکتر بهنود مطرح کرد: تمرکز اصلی شورای اسلامی شهر در هفته جاری بر روی بحث توسعه گردشگری بروجرد بود.

💢سخنگوی محترم شورای اسلامی در گفتگو با مدیریت ارتباطات شهرداری بروجرد اظهار داشت: در هفته جاری ملاقات و نشستی توسط شهردار و اعضای شورای شهر با سرمایه گذار پروژه های زیپلاین و پل معلق به انجام رسید. در این جلسه به بررسی کلیات طرح این پروژه ها که قرار است در تپه شهدا (چغا) اجرا شوند، پرداخته شد که مورد تائید اعضای شورا نیز قرار گرفت.

💢وی در ادامه گفت: تاکنون مطالعات اولیه پروژه های مذکور به انجام رسیده و ان شاا... بزودی شاهد افتتاح این پروژه ها خواهیم بود.

💢دکتر رضا بهنود در ادامه افزود: در هفته جاری، جلسه مشترکی نیز به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی بمنظور استفاده از ظرفیت های دو ارگان شهرداری و اداره میراث فرهنگی برگزار شد که با انعقاد یک تفاهم نامه در راستای توسعه گردشگری شهر به سرانجام رسید. 

💢وی اضافه کرد: از دستاوردهای این جلسه می توان بطور خاص به ایجاد یک فرهنگسرا در یکی از خانه های تاریخی شهر اشاره کرد. در این جلسه مقرر شد تا اداره میراث فرهنگی نسبت به معرفی یکی از خانه های تاریخی شهر برای این منظور اقدام نماید و شهرداری نیز عملیات بازسازی و ترمیم آنرا به انجام رساند. همچنین باتوجه به رایزنی های به انجام رسیده در سفر اعضای شورا به تهران، تجهیز این فرهنگسرا نیز با همکاری سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران انجام خواهد شد.


💢 دکتر بهنود تصریح کرد: آزادسازی حریم مسجد جامع و آرامگاه امامزاده جعفر(ع) با هدف حفظ هویت تاریخی شهر و جذب گردشگر از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلسه بود. در این جلسه مقرر شد تا شهرداری به مطالعه جزئیات فنی آزادسازی بخشی از مغازه های حریم این امامزاده بپردازد.

💢سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث شهر جهانی ورشو بود.  وی در ادامه افزود: یکی از پیشنهادهای امسال سازمان میراث فرهنگی، پیشنهادی است که  مبنی بر معرفی بروجرد بعنوان شهر جهانی ورشو ارائه شده و توسط کارگروهی در تهران درحال مطالعه است و قرار است این کارگروه نظر نهایی خود را در این خصوص در روزهای آتی اعلان نمایند.

💢وی در ادامه اظهار داشت: لذا تعریف نمادها و المان های مرتبط در سطح شهر بعنوان زیرساخت های مورد نیاز ضروری است. در همین راستا مقرر شد تا با تمرکز مشاغل مرتبط با ورشوسازی در مراکز تجاری میدان مرکزی قیام،  این میدان به نماد شهر جهانی ورشو مزین شود تا گردشگران نیز به آثار صنایع دستی شهر دسترسی راحت تری داشته باشند.

💢وی در انتها از تجهیز و ساماندهی سراهای صنایع دستی بازار با نصب تابلوها و نمادهایی در همین راستا خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا تداوم جلسات این حوزه و پیگیری موضوعات در حال اجرا، منجر به توسعه امر گردشگری در شهر بروجرد شود.

 

Print
دی ان ان